مهم ترین اخبار اقتصادی بیست و یکم اردیبهشت ماه؛

اجرای طرح جامع مالیاتی از بهمن ماه/ کاهش 10 درصدی سرمایه گذاری داخلی

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع بانکی بستری برای توسعه اقتصادی از مهم ترین خبرهای منتشر شده امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با 475.59 واحدی کاهش به عدد 76 هزار و 630 واحد رسید.


وزیرامور اقتصاد و دارایی از اجرای طرح جامع مالیاتی در بهمن ماه خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد شفافیت مالیاتی باشیم .


بهای رسمی دلار افزایش و نرخ یورو و پوند کاهش یافت.


عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نظام بانکی مشکل ساختاری ندارد بنابراین در صورت نظارت صحیح و رفع موانع زمینه برای شکوفایی اقتصاد فراهم می شود.


رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: ورود میوه های قاچاق به کشور می تواند آفات زیادی با خود به دنبال داشته باشد و از این سو با واکنش های شدید سازمان حفظ نباتات همراه است.


مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک از ارائه تسهیلات ویژه برای انتقال صنایع آلاینده و مزاحم به شهرک‌های صنعتی خبر داد.


رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: نسبت سرمایه گذاری داخلی از 38.2 درصد درسال 2012 به 29.7 درصد در سال 2015 رسیده که بیانگر کاهش 10 درصدی سرمایه گذاری طی مدت سه سال است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بکارگیری تکنولوژی نوین در حوزه تولید موجب رشد بخش کشاورزی می شود که تحقق این امر نیاز به توسعه شرکت های دانش بنیان دارد.


فرش و تابلو فرش های ایران در بازار کشورهای آمریکا ،استرالیا و چین طالب بسیاری دارد بطوریکه تابلو فرش های به ثبت ملی نیز رسیده است.


رییس اتاق اصناف ایران گفت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه كشور نگاه مثبتی را در مجموعه مدیریتی اقتصادی دولت به اصناف شاهد نیستم.


رئیس امور مالیاتی کشور گفت: از لیست افرادی که پاداش‌های میلیونی می‌گرفتند باخبر بودیم اما وظیفه‌ای در قبال اعلام آن نداشتیم.


مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی گفت: افزایش مصرف سی ان جی در راستای اقتصاد مقاومتی است چراکه با استفاده از این سوخت علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین از واردات بی نیاز می شویم.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: با ایجاد شرکت‌های مشارکتی در آینده نزدیک تکنولوژی روز دنیا را به کشور وارد می‌کنیم.


یک کارشناس مسکن گفت: سیاست‌های برنامه‌ریزی شده در بخش مسکن با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد.


معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به آمار و ارقام موجود رکود بازار خودرو توهمی بیش نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار