مهم ترین اخبار اقتصادی پنجم خرداد ماه؛

رونق صادرات فرآورده های نفتی/ اقدام و عمل تکمیل کننده تئوری خروج از رکود/ الاکلنگ قیمت نفت در بازار جهانی

رونق صادرات فرآورده های نفتی و الاکنگ قیمت نفت در بازارهای جهانی تا اقدام و عمل تکمیل کننده تئوری خروج از رکود از مهم ترین رویدادهای اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 12 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده می شود.

هند یکی از کشور هایی است که سهم بزرگی از بازار منطقه و حتی جهان را در اختیار دارد و پس از اجرای برجام، درصدد گسترش همکاری با ایران برآمده که در همین راستا به بررسی روابط تجاری دو کشور طی سال های گذشته پرداختیم.


رییس کل بانک مرکزی گفت: از امروز سایت تسهیلات وام ازدواج تغییر کرده و این وام از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یافته است.


مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنابر نظر وزارت جهاد کشاورزی ارز مبادله ای واردات کره حذف شده زیرا عمده نیاز کشور در داخل تامین می شود.


کارشناسان اقتصادی معتقدند که نامگذاری سالجاری به نام اقدام و عمل، تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند زمینه خروج از رکود و احیای اقتصادی را فراهم کند.


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با رشد 160.21 واحدی به عدد 76 هزار و 853 واحد رسید.


رئیس اتاق بازرگانی تهران کفت: فعالیت‌های بانکی از عمده‌ترین موانع پیش‌روی روابط تجاری دو کشور ایران و اتریش محسوب می‌شود.


رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت:آزاد و یکسان سازی قیمت گندم و آرد می تواند در افزایش کیفیت موثر باشد.


مدیر کل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران گفت:با توجه به رایزنی انجام شده شرایط صادرات قزل آلا به روسیه مهیا شده به طوریکه ظرف یک الی دو هفته آینده صادرات اجرایی می شود.


یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود تمامی مشکلات حل خواهد شد.


قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با افزایش 44 سنت به قیمت 47.92 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.



انتهای پیام/









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار