آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ضدماهواره روسی/نگرانی آمریکا از حملات فضایی مسکو

آزمایش یک موشک جدید روسی باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «دیلی میل»، روسیه یک موشک جدید ضدماهواره را با موفقیت آزمایش کرده است که می‌تواند تجهیزات ارتباطی، ناوبری و اطلاعاتی آمریکا را در فضا نابود کند. این موشک عمودپرواز، «نودول» نام دارد و از پایگاهی در 800 کیلومتری شمال مسکو به فضا پرتاب شده است.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این موشک دوربرد به سمت یک هدف فرضی شلیک شده یا صرفا برای اطمینان از حرکت آن در یک مسیر مداری معین مورد آزمایش قرار گرفته است؛ اما در هر صورت، پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک نقطه عطفی در روند نوسازی سامانه تسلیحاتی روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود.

درحالیکه روسیه از موشک نودول با عنوان یک "موشک دوربرد دفاعی" نام برده است، «مارک اشنایدر» از مقامات سابق پنتاگون هشدار داد هدف قرار گرفتن ماهواره‌های آمریکا از سوی این موشک می‌تواند پیامدهای ناگواری برای واشینگتن به همراه داشته باشد.

وی معتقد است در حال حاضر، تنها برتری نظامی محسوس آمریکا نسبت به رقبای خود، بهره‌مندی از ماهواره‌های اطلاعاتی و ناوبری متعددی است که در مدار زمین در حال گردش هستند و موشک‌های آمریکا بدون اطلاعات ناوبری ماهواره‌های GPS بخش قابل توجهی از توان خود برای هدف‌گیری دقیق را از دست خواهند داد. 

ژنرال «دیوید باک» از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا نیز معتقد است که روسیه وابستگی آمریکا به فضا را به خوبی به عنوان یک "نقطه آسیب‌پذیر" تشخیص داده است و به همین دلیل، در حال تقویت توانمندی‌های خود برای مقابله با ماهواره‌های فضایی آمریکا است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
A-235 یا نودول می تواند با سرعت بسیار زیاد (چندین برابر موشکهای امروزی) تا ارتفاع22000 کیلومتری (16 برابر) از سطح زمین برسد و 12000 کیلومتر (برابر) نیز مسافت طی کند. اطلاعات زیادی از این موشک باور نکردنی منشر نشده است. اما از اجزای اصلی اس-500 است و قابلیت نابودی چندین هدف را داراست.... بروزرسانی قبلی این موشک با تحرک معادل 210 جی داشته و هیچ نقطه ضعفی ندارد. وزنش بسیار زیاد و به 50 تا 80 تن می رسد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
هههههههههه.... این نگرانی 80 ساله شد و آمریکا هنوز هم فقط حرف می زند.... تا پای اجرای پروژه و تصویب بودجه پیش می روند.... اما کاری نمی توانند بکنند. آن 30 ماهوراه هم برایشان زیاد است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
جنگ آینده جنگ در فضاست
آخرین اخبار