هشدار ژنرال بازنشسته ناتو: احتمال وقوع جنگ قریب‌الوقوع هسته‌ای میان ناتو و روسیه

یکی از ارشدترین ژنرال های بازنشسته ناتو هشدار داد اگر این سازمان توانمندی دفاعی خود را در کشورهای حوزه بالتیک تقویت نکند، با خطر جنگ هسته‌ای با روسیه مواجه می‌شود.

هشدار ژنرال بازنشسته ناتو: احتمال وقوع جنگ قریب‌الوقوع هسته‌ای میان ناتو و روسیه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «مورنینگ نیوز یو اس ای» در گزارشی نوشت: روسیه به همکاری آمریکا و ناتو در منطقه اروپا به شدت واکنش نشان داده است. تنها چند روز پس از پیشرفت برنامه دفاع موشکی این متحدان، روسیه وعده داد سامانه تشخیص پرتاب[موشک] خود را برای شناسایی و مقابله با حملات احتمالی به راه می اندازد. به گفته «سر ریچارد شیرف،» یکی از ژنرال های ارشد بازنشسته ناتو ، چنین سناریویی به تدریج به یک جنگ هسته ای منجر خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، اگر روسیه سامانه تشخیص شلیک موشک «دنیپر» خود را در کریمه مستقر کند، می تواند موشک های مافوق صوت، بالستیک و کروز شلیک شده از دریای مدیترانه و سیاه را تشخیص دهد.

به گفته «ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه، مسکو همه اقدامات لازم را برای حفظ توازن استراتژیک - که تضمینی بزرگ برای جلوگیری از وقوع یک جنگ تمام عیار محسوب می شود- انجام خواهد داد، هر چند روسیه از درگیر شدن در رقابت تسلیحاتی خودداری می کند.

سامانه دفاعی ناتو همچنین شامل سایت رومانی است که روز پنج شنبه فعالیت خود را آغاز کرد. ناتو همچنین در لهستان پایگاه دیگری دارد که مقامات آمریکایی و لهستانی عملیات احداث آن را آغاز کرده اند. این پایگاه در سال 2018 بهره برداری می شود.

این ژنرال بازنشسته گفت: اگر ناتو توانمندی های دفاعی اش را در کشورهای حوزه بالتیک تقویت نکند، با خطر جنگ هسته ای با روسیه مواجه می شود. به احتمال زیاد این جنگ تا سال آینده رخ خواهد داد.

سر ریچارد شریف که در سالهای 2011 تا 2014 به عنوان معاون فرمانده عالی ائتلاف ناتو در اروپا خدمت کرده است، در پایان گفت احتمال زیادی وجود دارد که همه اعضای ناتو مورد حمله قرار گیرند. وی به مکان هایی همچون استونی، لیتوانی و لتونی اشاره کرد و افزود احتمال بسیار زیادی برای چنین حمله ای وجود دارد و غرب باید برای جلوگیری از چنین فاجعه ای وارد عمل شود.

انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
صدردصد امریکا نابود خواهد شد
Turkey
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چه بهتر!! همه بمیریم راحت بشیم از این دنیای لعنتی و بی عدالت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا می خونه....
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشا الله با یاری خدا روسیه نابود خواهد شد امین,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چیزی مصرف کردید یا در توم و جهالت به سر می برید؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
برو کشکتو بساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آتش افروزی نکنین تا جنگ هم رخ نده
حقا گاوچرانی بیش نیستید
مرگ بر همه تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
نابود شوند این امریکا و ناتو و اسرائیل که جز جنگ و ویرانی و قتل عام کار دیگری ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
نابود شدن این کشور ها خودش یعنی نابودی و مرگ میلیون ها انسان .به جای ارزوی نابودی چرا ارزوی انسان شدن نمیکنید؟ هر چند جفتش دست ما نیست
آخرین اخبار