وکیل پیروز در پرونده حادثه لاکربی به دنبال دریافت غرامت از پوتین

یک وکیل کهنه‌کار آمریکایی می‌کوشد به دلیل سقوط هواپیمای «ام‌اچ17» مالزی، از پوتین 330 میلیون دلار غرامت دریافت کند.

وکیل پیروز در پرونده حادثه لاکربی به دنبال دریافت غرامت از پوتین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جری اسکینر،» وکیل ناوگان هوایی آمریکا، که توانست در پرونده حادثه بمب‌گذاری هواپیمای لاکربی پیروز شود، اکنون به دنبال دریافت غرامت 330 میلیون دلاری از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به دلیل سقوط هواپیمای «ام‌اچ17» متعلق به خطوط هوایی مالزی در سال 2014 است. 

به گفته او، روسیه باید در قبال این حادثه احساس مسئولیت کند. اسکینر معتقد است پیروزی در این مورد قطعی، اما مانند پرونده لاکربی زمان‌بر خواهد بود. 

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی 17 ژوئیه 2014 (26 تیر 93) در مناطق شرقی اوکراین که تحت سلطه جدایی‌طلبان حامی روسیه قرار دارد سقوط کرد. در این حادثه همه 298 نفر مسافر از جمله 28 استرالیایی جان باختند.

ادعا می‌شود دلیل سقوط این هواپیما، اصابت یک موشک زمین به هوای روس به آن بوده است. وکیل مدافع این پرونده اعلام کرده است با پوتین مشکل شخصی ندارد؛ اما از آن جا  که هیچ اقدامی در روسیه بدون تأیید وی انجام نمی‌شود، درباره این حادثه نیز باید قبول مسئولیت کند. این هواپیما هنگام وقوع حادثه، از آمستردام به سمت کوالالامپور در حرکت بود.

اسکینر پیش از این در پرونده سقوط هواپیمای پرواز ۱۰۳ پان‌آمریکن که بر فراز شهر لاکربی اسکاتلند در حرکت بود نیز پیروز شد. در این حادثه که سال 1988 رخ داد، 270 نفر جان باختند. این هواپیما به دلیل انفجار بمب دچار سانحه مذکور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار