گرگان؛

گلستان جزو 5 استان کشور در تهیه پلاسمای هاری

گلستان جزو 5 استان کشور در تهیه پلاسمای هاری است.



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: هر دو سال یکبار شرکت‎های خارجی از کشور آلمان به منظور بازرسی از سازمان انتقال خون به ایران می‎آیند و در صورت تطابق با دستورالعمل‎های بهداشت جهانی نسبت به صادرات پلاسما برای تهیه داروهای مشتق به شرکت‎های پالایشگر خارجی مجوز داده می‎شود.

سید میر محمد علی حسینی با بیان اینکه امسال هم شرکت آلمانی از عملکرد انتقال خون استان گلستان بازرسی کرد گفت: عملکرد استان گلستان نسبت به عملکرد دیگر استان‎ها بالاتر بوده و موارد منفی گزارش نشده است و این مسئله سبب شد تا گلستان میزبان برگزاری سی‎امین اجلاس سراسری مدیران کل انتقال خون سراسر کشور باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 57 هزار داوطلب اهداکننده خون در استان گلستان داشتیم، افزود: از هر اهداکننده خون 250 سی سی پلاسما تهیه می‎شود که برای استان گلستان ارزش افزوده به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود خون در استان گلستان وجود ندارد، ادامه داد: در استان گلستان ما بیشتر به فکر تهیه گلبول‎های قرمز برای مراکز درمانی و بیمارستان‎ها هستیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه تنها در مدت 35 روز پلاسمای خون قابل استفاده است گفت: اگر در این مدت از پلاسما استفاده دارویی صورت نگیرد باید دور ریخته شود.

حسینی افزود: بیشترین فرآورده‎های خون مورد استفاده بیماران تالاسمی، سرطانی، عمل جراحی و زنان و زایمان قرار می‎گیرد.

گلستان در تهیه پلاسما برای شرکت‎های پالایشگر رتبه هجدهم را دارد .

سی‎امین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون کشور امروز در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.