با توجه به حمایت مردم و مسئولان شهر، امید به باز ماندن موزه شاهرود وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت : شهرداری شاهرود با پیگیری‌های قضایی درصدد بازپس گرفتن ساختمان موزه شاهرود و تعطیلی آن است.
حسنی اظهار داشت : بنا بر تفاهم‌نامه همکاری میان اداره میراث فرهنگی، شهرداری و فرمانداری شاهرود در سال 1366، با ثبت ساختمان بلدیه، این ساختمان برای مرمت در اختیار اداره میراث فرهنگی قرار گرفت و به موزه تبدیل شده و این اداره در سنوات گذشته بالغ بر پنج میلیارد ریال برای مرمت ساختمان هزینه کرده و هم اکنون دارای چهار کارمند می باشد.
حمیدرضا حسنی با بیان این‌که هیچ بندی در تفاهم‌نامه درباره‌ی پرداخت اجاره این ملک وجود نداشته است، افزود: شهرداری شاهرود درخواست پرداخت اجاره بهای معوقه را داشته و حکم تخلیه این ساختمان را نیز گرفته است.
وی با اشاره به قدمت چندین هزارساله برخی از اشیای این موزه تأکید کرد: شهرستان شاهرود بیشترین میزان اقامت مسافران در استان را به خود اختصاص داده و سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی یادآور شد: دانشجویان و دانش آموزان نیز حق دارند از طریق این موزه با پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی شهرستان، اقوام و طوایف آن آشنا شوند.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: موزه ، شاهرود ، فعالیت ، ادامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.