65 درصد از فضاهای آموزشی در استان سمنان تخریبی و فرسوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان گفت: ۱۵۰ مدرسه توسط خیرین استان سمنان از سال ۷۸ تاکنون ساخته شده و این مدارس دارای هزار و ۶۷ کلاس درس هستند که با مشارکت سازمان نوسازی مدارس ساخته شدند.
ابوالفضل دربانی افزود: همچنین خیرین مدرسه ساز استان سمنان، در این بازه زمانی علاوه بر ۱۵۰ باب مدرسه، ۱۰۸ قطعه زمین، ۱۵ باب منزل و ۶۷ فضای آموزشی مرتبط با آموزش و پرورش نظیر کتابخانه، نمازخانه، آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، کارگاه و... را نیز احداث کردند.
وی با بیان اینکه میزان تعهد خیرین مدرسه ساز استان در ۱۷ سال گذشته بالغ بر ۹۰۰میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال این تعهدات محقق شد و تعدادی از آنها نیز در دست ساخت هستند.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان سمنان  با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در سال گذشته تصریح کرد: تعهدات خیرین در جشنواره سال قبل ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آن محقق و حدود ۴۰ میلیارد ریال آن نیز در شرف تحقق است.
وی افزود: سیاست سازمان نوسازی مدارس از سال ۹۲ به سمت تکمیل پروژه های نیمه تکمیل خیرین بوده است، و تعداد این پروژه ها ۵۳ باب بوده که ۳۹ پروژه طی سه سال تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش استان سمنان قرار گرفت.
دربانی  اظهار داشت: این پروژه ها شامل ۲۴۲ کلاس درس با متراژ ۴۷ هزار و ۱۸۲ متر مربع است، و مابقی پروژه ها تا مهر ماه سال جاری تکمیل خواهد شد و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به تعداد دقیق فضای آموزشی تخریبی این استان تصریح کرد: ۶۵ درصد فضای آموزشی در استان سمنان تخریبی است.
وی افزود: سال ۹۴ خیرین مدرسه ساز استان سمنان به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال در مدرسه سازی تعهد مشارکت داشتند که ۵۰ میلیارد ریال از آن به طور کامل محقق شد و ۴۵ میلیارد ریال از آن در حال احداث است.
انتهای پیام / د
برچسب ها: مدارس ، فرسوده ، تخریبی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار