معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از در حال ساخت بودن 10 هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛امیر امینی اعتبار لازم برای اتمام این میزان خطوط ریلی را 53 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی افزود: تلاش داریم تا بخشی از این اعتباراز طریق فاینانس خارجی تامین شود و یا از سیستم‌های مالی BOTو یا BLTبرای تامین منابع آن استفاده شود.

امینی اظهار کرد: امسال در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ما تکمیل و بهره برداری از 591 کیلومتر از این خطوط ریلی در دستور کار است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه پروژه راه آهن غرب کشور به دو فاز تقسیم شده گفت: یک قسمت این پروژه مسیر ملایر-کرمانشاه است که 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در این فاز،از فیروزان تا کرمانشاه زیرسازی کار انجام شده و کار تقریبا تمام شده و تنها بحث ریل گذاری ماندهکه تلاش می‌کنیم کار ریل گذاری امسال انجام شده و قطار تا پایان سال جاری به کرمانشاه برسد.

امینی اظهار کرد: زمان نهایی انجام این کار پایان امسال یا نهایتا انتهای تیرماه سال آینده خواهد بود.

وی در خصوص پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی نیز اظهار کرد: در این قسمت از مسیر در زمینه قرارداد پیمانکار مشکلاتی وجود داشت که به شورای عالی فنی ارجاع شد وبا رفع این مشکل از امسال کار این قسمت ازپروژه نیز با جدیت ادامه پیدا می کند.

معاون وزارت راه و شهرسازی افزود: برای تامین اعتبار این قسمت از مسیر نیز در نظر داریم تا از تهاتر سهام استفاده کنیم و اعتبار امسال پروژه راه آهن غرب کشور را تماما برای تکمیل و بهره برداری قسمت اول پروژه در مسیر ملایر-کرمانشاه بگذاریم.

وی مدت زمان بهره برداری از پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی را سه ساله اعلام و تصریح کرد: این پروژه هم اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.