لزوم سالم سازی زنجیره تامین مکمل‌های ورزشی

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل های رژیمی و غذایی ایران از لزوم توجه بیشتر وزارت ورزش در تامین مکمل های وززشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس کبریایی زاده رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران در چهارمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی با محوریت زن، مادر و کودک، گفت: زمانیکه ما در کشور با رشد و توسعه تمایل به مصرف مکمل‌های غذایی و رژیمی مواجه شدیم، به اقداماتی مانند ایجاد سندیکایی برای تولید مکمل‌ها و تشویق سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید آنها جهت ارتقاء شاخص های سلامت روی آوردیم.

وی با بیان اینکه مصرف مکمل در دنیا رو به افزایش است، افزود: این مکمل ها باید به شیوه ای منطقی مصرف شوند.
کبریایی زاده ادامه داد: در این همایش‌ها بحث ارتقاء شاخص های سلامت در مکمل ها را مورد توجه قرار می دهیم تا با اجرای سیاستهای وزارت بهداشت شاهد ارتقاء این شاخص ها باشیم.

وی با بیان اینکه ما در همایش سوم ارتقاء شاخص‌های سلامت مصرف مکمل‌ها در ورزشکاران را مورد توجه قرار دادیم، گفت: نابسامانی های بسیاری در زنحیره تامین مکمل‌های ورزشکاران وجود دارد چرا که هنوز اقدام موثری در این زمینه انجام و دسترسی ورزشکاران بر مکمل‌های سالم تضمین نشده است.

کبریایی زاده یکی از مهمترین گروههای در معرض مصرف مکمل‌ها را زنان، مادران و کودکان عنوان کرد و اظهار کرد: زنان در دوره های مختلف فیزیولوژیکی نیاز به مصرف مکمل متفاوت دارند بر همین اساس در این همایش سالم سازی زنجیره تامین مکمل‌ها در زنان، کودکان و مادران را مورد توجه قرار دادیم چرا که این گروهها میتوانند بیشترین آسیب پذیری را در زمینه مصرف مکمل‌های ناسالم داشته باشند. 

وی افزود: در عین حال ما در 24 شهریور ماه نیز بزرگترین نمایشگاه ایران فارما را برگزار و تاکید می‌کنم که صنعت داروسازی باید در خدمت ارتقاء شاخص‌های سلامت جامعه نه صرفا یک صنعت تجاری باشد.             

لزوم توجه به میزان مصرف مکمل ها 
سید علی کشاورز مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی تبیین جایگاه مکمل ها است.

وی افزود: ابتدا باید رژیم غذایی را به طور مناسب دنبال کنیم و زمانیکه نیازهای بدن با رژیم غذایی تامین نشد، از مکمل‌ها استفاده کنیم. بر این اساس هدف دیگر ما در این همایش فرهنگ سازی و آگاهی در زمینه مصرف مکمل‌ها است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار