معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار در این استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید رشید غفاری افزود: با این میزان اعتبار بیش از 70درصد خدمات بهداشتی و پیشگیرانه مربوط به دهان ودندان بویژه در سطح روستاها انجام می شود.
غفاری بخشی از بسته های خدمتی بهداشت دهان ودندان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت را شامل ویزیت رایگان برای آموزش و نحوه صحیح مسواک ‌زدن و نخ‌ دندان، جرم گیری،فلورایدتراپی و پرکردن رایگان شیارهایی که در دندان ‌ها در اثر کمبود فلوراید ایجاد شده اعلام کرد.
وی از تکمیل و ثبت اطلاعات بیش از 90 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان در سامانه الکترونیکی سلامت وزارت بهداشت خبر داد.
غفاری تاکید کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد توانست با اجرای 100 درصد مرحله اول ثبت اطلاعات تکمیلی در سامانه سلامت وزارت بهداشت رتبه چهارم کشور را نیز بدست آورد.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی و زیر پوشش خدمات بهداشت دهان و دندان در استان را حدود 75 هزار نفر اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در یک سال گذشته تاکنون بیش از 30 هزار مورد ترمیم دندان در بین دانش اموزان مقطع ابتدایی این استان انجام شده است.
غفاری افزود: هم اکنون از حدود 70مرکز بهداشتی فعال در استان کار خدمات بهداشت دهان و دندان در بیش از 30 مورد آنها به طور رایگان انجام می شود.
وی افزود: بیش از 70 درصد کار خدمات بهداشتی و پیشگیرانه دندان اکنون در این مراکز انجام می شود.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.