انتقاد روسیه از آمریکا به دلیل مشارکت نکردن در عملیات مشترک علیه تروریست‌ها

یک مقام نظامی روس معتقد است اقدامات آمریکا تحت نام ائتلاف علیه داعش، روند صلح سوریه را کند می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ «سرگئی رودسکوی،» رئیس فرماندهی عملیات ستاد کل ارتش روسیه، اعلام کرد این کشور حملات  هوایی به مراکز تولید و مسیرهای  قاچاق نفت بوسیله گروه تروریستی جبهه  النصره (شاخه القاعده در سوریه) را  تشدید کرده است.

او با تأکید بر تشدید حملات هوایی  روسیه علیه مراکز تولید و قاچاق نفت بوسیله جبهه النصره در سوریه، از  آمریکا به سبب خودداری از پیوستن به روسیه در اجرای عملیات مشترک علیه تروریست ها  انتقاد کرد.

 روسیه به آمریکا و متحدانش در ائتلاف ضد داعش پیشنهاد کرده بود برای اجرای حملات هوایی مشترک ضد گروههای تروریستی  از جمله جبهه  النصره به این کشور بپیوندند؛ اما واشینگتن  اعلام کرد تمایلی به  این ایده مسکو  ندارد.

رودسکوی  افزود: پاسخ آمریکا درباره اینکه انجام عملیات نظامی مشترک با روسیه علیه سازمان های تروریستی در سوریه مد نظر این کشور نیست و تمایلی به این کار ندارد،  به تشدید خشونت ها و  مناقشات در سوریه منجر خواهد شد.

وی افزود: تأخیر بیش از حد متحدان آمریکایی ما در حل مسئله تفکیک میان معارضان مسلح مورد حمایت واشینگتن با تروریست های مسلح تکفیری، به تشدید تنش ها و از سرگیری درگیری های نظامی در سوریه  منجر می شود و روند صلح را با مشکل  روبه‌رو می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار