پیشنهاد آخر این هفته از شیوه اجرای متفاوت یک اثر نمایشی و 50 کیلومتری شهر تهران می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینما آخرهفته
بعد از فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح الله حجازی این بار نوبت به فیلم سینمایی «مرگ ماهی» رسید.

فیلمی که  در خلاصه آن بدینگونه آمده: همیشه فکر می‌کردم ماهی‌ها موقع مردن، وقتی لب می‌زنن، یه چیزی می‌خوان بگن که من اونو نمی‌شنوم...

از ماجرای خواستگاری برناردآلبا تا 50کیلومتری تهران

آخر هفته فرصت خوبی است تا در کنار خانواده و دوستان به تماشای این فیلم برویم و وارد قصه دیگری از زندگی ها بشویم.

در این فیلم بازیگرانی چون نیکی کریمی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، سحر دولتشاهی، پانته‌آ بهرام، ریما رامین‌فر، بابک کریمی و بهرنگ علوی به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخر هفته
همیشه خواندن کتاب داستان و یا نمایشنامه آنچنان قوه تخیلمان را قلقلک می دهد که خودمان را در دل اتفاقات تجسم می کنیم. اما چقدر زیباتر می شود زمانیکه کتاب را کنار بگذاریم و شخصیت های داستان خودشان بازی کنند.

نمایش «خانه برنارد آلبا» این بار به کارگردانی : نادر نادر پور روی صحنه رفته است و مخاطبان را به دیدن شیوه اجرایی متفاوت از این اثر دعوت می کند.

از ماجرای خواستگاری برناردآلبا تا 50کیلومتری تهران

«خانه برنارد آلبا» قدرت زن خلنواده را نشان می دهد که بعد از فوت همسرش ماجراهایش با خواستگارهای دخترش شروع می شود.

این نمایش در تماشاخانه دراما روی صحنه می رود.

کتاب آخر هفته

خواندن شعر درکنار کتاب های داشگاهی و داستانی می تواند آنچنان آدمی را سر ذوق بیاورد که در اوج خستگی هم دیگر دلمان نیاید که کتاب را کنار بگذاریم. این هفته کتابی را به شما معرفی می کنیم که اشعارش را یک کارگردان تئاتر به تحریردرآورده و از شعر سپید گفته است. سجاد داغستانی بعد از گذشت سه سال کتاب خودش را منتشر کرد  و گوش کن من صدای دوستت دارم را برای افرادی که طرفدار اشعار سپید هستند به چاپ رسانیدو مخاطبان می توانند با رفتن به کتابفروشی ها آن راباقیمت هفت هزار تومان خریداری کنند.

از ماجرای خواستگاری برناردآلبا تا 50کیلومتری تهران

گالری آخر هفته

گالری فاخته شمسیان  این بار میزبان هنرمندی است که با دستانش طرح و نقاشی هایش آدم را به دل تاریخ می برد و با وجود رنگ های گرم  چشم و دلمان را هم گرما می بخشد.

این گالری میزبان مخاطبانی خواهد بود که نقش و نگارهای قدیمی را دوست دارند و ذوق هنری تمام وجودشان را تسخیر می کند.

آخر هفته کجا بریم؟
تنفس هواي پاک و ديدن آسمان آبي غنيمتي است که شما مي توانيد طي مدت يک ساعت و در فاصله حدود 50 کيلومتري هر کجاي اطراف تهران به آن برسيد.

اگر مي‌خواهيد روستاگردي کنيد مي‌توانيد در ادامه روستاي برگ جهان، به روستاي نيکنام ده برويد و باز در ادامه به يک سه‌راهي خواهيد رسيد که سمت راست شما را به سد لتيان و جاجرود مي‌رساند و سمت چپ به روستا‌هاي هنزک، رسنان، چهارباغ، لواسان بزرگ، کلان، علائين، ايرا، جورد، سنگ دروازه، آردينه، وسگاره، مندانک و در نهايت به شهرستان رودهن.

از ماجرای خواستگاری برناردآلبا تا 50کیلومتری تهران
 
این روستای خوش آب و هوا در این فصل می تواند انتخاب خوبی برای سفر یک روزه باشد تا برای یک هفته جدید کاری آماده شویم.

چطور برويم؟
براي رفتن به برگ جهان از دو راه مي‌توان استفاده کرد. يکي مسير تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و سپس برگ جهان و ديگري تهران، جاجرود، سد لتيان، نيکنامده و برگ جهان. هردو اين مسير‌ها آسفالته است. اگر قصد داريد از تهران به سمت برگ جهان برويد، مي‌توانيد از مسير بزرگراه شهيد بابايي، جاده لشگرك، لواسان بزرگ رفته و از آنجا راه روستای افجه را در پيش بگيريد و به روستای برگ جهان برسيد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.