هوآوی از شرکت سامسونگ به اتهام استفاده بدون مجوز از فناوری ارتباطات همراه نسل چهارم شکایت کرد.

حضور غول‌های فناوری تلفن همراه در دادگاه/ شکایت هوآوی علیه سامسونگ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «آی‌بی‌تایمز،» شرکت چینی هوآوی روز چهارشنبه اعلام کرد شکایاتی را در آمریکا و چین علیه سامسونگ، رقیب کره‌ای خود، مطرح کرده است. بنابر اعلام آسوشیتدپرس، هوآوی، سامسونگ را متهم می‌کند بدون مجوز از فناوری ارتباطات همراه نسل چهارم این شرکت استفاده کرده است. 

بر اساس آمار منتشر شده بوسیله شرکت بین‌المللی داده، سامسونگ با 24.5 درصد فروش در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی، پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده تلفن همراه بود. دو شرکت اپل و هوآوی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفتند. 

 «دینگ جینکسینگ،» نماینده بخش حقوق مالکیت معنوی هوآوی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: امیدواریم سامسونگ به نقض حقوق اختراع‌های ثبت شده ما پایان دهد و مجوزهای لازم را دریافت کند تا بتوانیم در کنار هم این صنعت را به پیش برانیم.

هوآوی قصد دارد خسارات مالی خود در خصوص این پرونده را دریافت کند؛ گرچه این شرکت رقم خاصی را اعلام نکرده است.

در سال 2011 شرکت اپل از سامسونگ به اتهام استفاده بدون مجوز از فناوری و تقلید ظاهر آیفون شکایت کرد. این دو شرکت تاکنون چندین بار علیه یکدیگر شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند. آن‌ها در اوت 2014 (31 روز منتهی به 10 شهریور 93) توافق کردند از تمام شکایات خود علیه یکدیگر خارج از آمریکا صرف‌نظر کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار