توزیع 48درصدی دانش آموزان در شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش

معاون آموزش متوسطه از تحصیل کمتر از نیمی از دانش آموزان کل کشور(48درصدی) در رشته فنی حرفه ای و کار و دانش خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش ملی آموزش با رويكرد آموزش فنی و حرفه ای که در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد،گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، یکی از مخاطبان، آموزش های فنی و حرفه ای هستند و هدف ما نیز آموزش مهارت های دانش آموزان است که امیدواریم با برنامه توسعه پایدار محقق شود. 

وی ادامه داد: از جمله زیر شاخه های برنامه توسعه پایدار می‌توان به توسعه فراگیر، جهانی، یکپارچه محلی و فناوری اشاره کرد.

زرافشان تاکید کرد: تضمین آموزش و پرورش فراگیر و با کیفیت برای همه و ارتقاء یادگیری مادام العمر از اهدافی است که در توسعه پایدار در نظر گرفته شده همچنین از دیگر اهداف مرتبط با توسعه پایدار می توان به فقر، سلامت، برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان، رشد اقتصادی، کاهش نابرابری، و مشارکت می توان اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: دسترسی برابر همه زنان و مردان، در آموزش فنی و حرفه‌ای با کیفیت و مقرون به صرفه می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد همچنین در حال حاضر در شاخه‌ی فنی و حرفه ای تقریبا 64 درصد پسران و 36.38 درصد دختران مشغول به تحصیل هستند و در رشته‌ی کارو دانش نیز 63 درصد پسران و 37درصد دختران هستند.

وی ادامه داد: طبق ماده 23 قانون برنامه پنجم توسعه در سال گذشته 19رشته کاردانی پیوسته وجود داشت و با ارتقایی که صورت گرفت به 31 رشته کاردانی پیوسته تحقق پیدا کرد، در حال حاضر 48.26 درصد از دانش آموزان در شاخه ی فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که از میان این تعداد، 20.26درصد در شاخه فنی حرفه ای و 28 درصد در شاخه ی کار و دانش تحصیل می کنند.

زرافشان بیان داشت: از میان 550 هزار دانش آموزی که در مقاطع نظری مشغول به تحصیل هستند، 120 هزار نفر به پیش دانشگاهی ورود پیدا نکرده و به مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش برای ادامه تحصیل مراجعه می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار