معاون آموزش متوسطه درباره رویکرد این طرح ،بیان کرد: با توجه به ظرفیت پژوهشی و بستر مناسبی که برای رشد فعالیت های پژوهشی در پژوهش سراها وجود دارد، درصدد گسترش آن برآمدیم .
زرافشان ادامه داد: تاکنون در 500 منطقه آموزش و پرورش طی 2 سال گذشته احداث پژوهش سرا روند روبه رشدی داشته است که 200 پژوهش سرا در بازه سال های 91-81 بوده و سایر پژوهش سراها در دو سال گذشته احداث شد.
وی اظهار کرد: طی امسال و سال آینده قصد داریم در تمام مناطق آموزش و پرورش ،پژوهش سرا احداث کنیم؛ درواقع با همکاری پارک های علم و فناوری و سایر نهادهای مربوطه زمینه لازم برای ورود به عرصه نانو، زیست فناوری ، هوا فضا و ... فراهم می شود.
زرافشان گفت: با توافق ستاد علمی و فناوری ریاست جمهوری استقبال خوبی از اختراعات می شود .
معاون آموزش متوسطه درباره مدرسان این پژوهش سراها، عنوان کرد: طبق اساسنامه ای که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، مسئولان پژوهش سراها باید افرادی علاقه مند به عرصه های پژوهش باشند و تحصیلاتشان در زمینه های ریاضی، نانو، نجوم، شیمی و فیزیک باشد.
وی با بیان اینکه برای آموزش نانو با مشارکت معاونت فناوری برای مسئولان کلیه پژوهش سراها، دوره آموزشی برگزار می شود، اظهار کرد: اکنون 64 آزمایشگاه نانو داریم و 2 پژوهش سرا هم مجهز به فناوری نانو و فعالیت برای بهبود این عرصه هستند.
انتهای پیام/