معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش جذب کودکان بازمانده از تحصیل است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از دو سال قبل، با هماهنگی که با اداره ثبت احوال داشتیم اتصالی را بین آمارهای سامانه ثبت احوال و ثبت نام دانش‌آموزان برقرار کردیم بدین صورت افرادی که در مدارس ثبت نام نکرده‌اند لیست اسامی آنان تهیه می‌شود و به ادارات آموزش و پرورش فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های جدی وزارت آموزش و پرورش انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل است که در همین راستا فهرست اسامی این دانش‌آموزان را اعلام کردیم تا شناسایی شوند.

زرافشان مطرح کرد: بر‌اساس گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی بخشی از این دانش‌آموزان توانایی یادگیری ندارند بخش دیگر ممکن است جز آمار درگذشتگان باشند و بخش دیگر ممکن است جزو کسانی باشند که از ایران خارج شدند اما اسامی آنها در ثبت احوال است.

معاون آموزش و پرورش متوسطه گفت: برنامه سال 95 این است که دانش‌آموزان را به طور دقیق شناسایی کنیم و تا جایی که می‌توانیم آنان را به مدرسه بازگردانیم و امیدواریم که با دنبال کردن این سیاست بتوانیم پوشش تحصیلی واقعی را در دوره اول و دوم متوسطه ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار