مدیر گروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان مرکزی گفت: موردی از بیماری شبه وبا(التور) در این استان گزارش نشده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دکتر علی منصوری افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی موارد مشکوک و افراد مبتلا به اسهال حاد برای نمونه گیری ارجاع می شوند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری گزارش نشده است.

وی افزود: در فصل گرم سال گذشته نیز به دلیل نظام مراقبتی فعال، استان مرکزی از نظر بیماری شبه وبا پاک بود و موردی گزارش نشد.

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیماری شبه وبا در سال 77 در استان مرکزی همه گیری داشت که 900 مورد مثبت در سطح منطقه گزارش شد و در همین سال در کشور موارد مثبت شبه وبا بیش از 10هزار مورد بود.

دکتر منصوری اضافه کرد: بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمامی مراکز درمانی استان مرکزی ارسال شده و با توجه به اینکه در فصل گرم سال احتمال انتقال ویروش شبه وبا از عراق، افغانستان و پاکستان وجود دارد، از این مراکز خواسته شده مراقبت های خاص و هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی توضیح داد: شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، پرهیز از مصرف سبزی های آلوده و رعایت روش های سالم سازی ، استفاده نکردن آب های سطحی، چشمه سارها و قنات ها از مواردی است که در پیشگیری از ابتلا و آلودگی به ویروس شبه وبا توصیه می شود.

دکتر منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های کشور ، احتمال آلودگی سبزی هایی که از سایر نقاط کشور برای مصرف عرضه می شوند و ممکن است با آب فاضلاب آبیاری شده باشند، وجود دارد و مردم باید در این خصوص مراقب باشند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از کانون های احتمالی انتقال ویروس شبه وبا از طریق استخر است که باید موارد بهداشتی در این اماکن با دقت رعایت شود.

انتهای پیام / ف

برچسب ها: گزارش ، بیماری ، وبا ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.