همایش استانی توسعه فناوری نانو در بخش های صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی با حضور استادان و صاحب نظران این رشته در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در این همایش گفت: جای تاسف است که 10 میلیارد ریال اعتبار دولتی ایجاد و تقویت مراکز رشد و توسعه مشاغل دانش بنیان در استان اردبیل در سال های گذشته برای ساختمان دانشگاه محقق اردبیلی هزینه شده است.

اقبال عباسی افزود: در برخی از استان ها شهرها و شهرک های فناوری نانو ایجاد شده است و خیلی از شهرستان ها به پارک علم و فناوری مجهز هستند اما اکنون در اردبیل تلاش می کنیم تا با برگزاری این همایش، وضعیت استان از نظر فناوری نانو در مقایسه با سایر استان ها مشخص و برای توسعه آن اقدام های مفیدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در دنیای معاصر توسعه در اراضی گسترده با ماشین های غول پیکر و صف های طولانی نیروی انسانی معنا ندارد بلکه توسعه همه جانبه در ابعاد نانو پیگیری می شود و برای تحرک بخشیدن فناوری نانو در اردبیل باید گام های بلندی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل بیان کرد: باید وضعیت عقب افتاده استان اردبیل در فناوری نانو از طریق رسانه ها به سمع و نظر مردم و مسوولان برسد تا با همت جمعی و همکاری همدیگر برای دستیابی به هدف های روشن این فناوری در استان تلاش کنیم.

عباسی ادامه داد: در این همایش جای خالی دانشگاه ها و استادان مشهود است و انتظار می رود مراکز علمی با نخبه پروری و تبدیل ایده های آنان به درآمد و ثروت زمینه شکوفایی استان را فراهم آورند.

وی گفت: استکبار جهانی از افراد گرسنه و معتاد هراس ندارد بلکه از ملتی آگاه و آزاد که مسیر توسعه و پیشرفت خود را پیدا می کنند، بیمناک است و وقتی دشمن با ترفندهایی همچون جنگ تحمیلی و تحریم، مانع توسعه کشور می شود نباید از حرکت علمی و عمرانی باز بمانیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، همایش ، فناوری ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.