رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت یک سوسمار دم تیغی ایرانی از دست شکارچیان ازاد سازی وبه آغوش طبیعت بازگشت.

سوسمار دم تیغی ایرانی از دست شکارچیان رهاسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد سعادت نژاد افزود: این سوسمار دم تیغی که گونه نادر شهرستان ریگان می باشد در منطقه کهورک تک فرهاد توسط حامیان محیط زیست از دست شکارچیان رها سازی شد .


وی گفت در این راستا فرد متخلف دستگیر ومبلغ یکصد میلیون ریال جریمه شد رئیس اداره محیط زیست شهرستان ریگان گفت این افراد سودجواین حیوان نادر را قصد داشتند به کشورهای عربی ارسال نمایند .

سعادت نزاد گفت سوسمار دم تیغی ایرانی که از گونه های نادر در شرق استان وکشور در ریگان زیست می نماید با راه اندازی اداره محیط زیست این گونه نادر مورد حفاظت جدی قرار گرفته است .
وی گفت این سوسمار دم تیغی در مناطق سنگلاخی ریگان زیست می نماید واکنون بر جمعیت ان افزوده شده است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان یاد اور شد بر اساس قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست، گونه مذکور تحت حمایت و حفاظت بوده و از نظر مجامع بین المللی نیز حائز اهمیت است.

سعادت نزاد بیان داشت : سوسمار دم تیغی ایرانی در بخش شرقی فلات مرکزی ایران ، جنوب غربی پاکستان و جنوب افغانستان در زیستگاه های بیابانی و نیمه بیابانی خشک در دشت های ریگزار، سنگریزه ای و سنگلاخی با پوشش گیاهی بوته ای و درختچه ای به طور پراکنده زندگی می کند.
پوی گفت این گونه روزهای گرم و آفتابی در اواسط روز فعالیت می کند و لانه آن شامل سوراخ های زیرزمینی است که حفر می کند.

رئیس اداره محیط زیست ریگان افزود: در نمونه های بالغ آن گیاه خواری دیده می شود و بر اساس گزارش ها سالانه هفت تا 10 تخم می گذارد.

سعادت نزاد خاطر نشان کرد تاکنون در ایران بیش از 125 گونه سوسمار شناسایی شده که به هیچ وجه سمی نبوده و از ارزش بسیار بالایی در حفظ و تعادل اکوسیستم ها برخوردار هستند.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار