استرس و كمبود خواب روي بدن انسان اثر مي گذارد هركس مي خواهد به اين وضع دچار نشود بايد در روز ۴ عدد كيوي بخورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، كيوي سيستم حفاظتي بدن را تقويت مي كند و از بروز سرطان جلوگيري مي کند.

كيوي سرشار از ويتامينC ، كلسيم ، آهن و اسيد فوليك است. يك عدد كيوي متوسط ۴۶ كالري انرژي دارد

متأسفانه آنزيم هاي كيوي در معده به وسيله اسيد معده از بين مي رود. اما اسيد معده بعد از خوردن غذاهاي گوشتي و لبني زياد مقداري خنثي مي شود و آنزيم هاي كيوي مي توانند مدت كوتاهي فعاليت كنند و اين زمان كافي است تا مواد پروتئيني در اثر اين آنزيمها به قطعات كوچكتري تجزيه شوند و اين امر عمل هضم غذاهاي سنگين را در معده و روده آسانتر مي كند.

كيوي مانند قرص آسپرين موجب رقيق شدن خون شده از ايجاد پلاك در خون جلوگيري مي كند.

اين ميوه به دليل خاصيت كاهندگي كه بر سطح تري گليسيريد دارد از غلظت خون مي كاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سكته ها جلوگيري مي كند.

ويتامين C در كاهش علائم بيماري آسم بسيار موثر است و مطالعات نشان داده كودكاني كه در هفته ۷تا۵ عدد از اين ميوه مصرف مي كنند داراي علائم مشکلات تنفسي كمتري نسبت به كودكاني هستند كه در هفته فقط ۱ عدد کیوی میخورند.

كيوي پاد زهر سيگار

سيگاري ها به ويتامين C بيشتري نياز دارند و مواد سمي مخصوصاً راديكال های آزاد موجود در دود سيگار ويتامينها را از بين مي برد.

بنابراين سيگاري ها بايد حدود 40 درصد بيشتر ويتامين C مصرف كنند اين مقدار با خوردن ۲ عدد كيوي در روز به دست می آید.

کیوی 3 گرم فيبـر دارد كه كلستـرول را كاهش داده از سرطان جلوگيـري و به كنترل انسولين كمك مي کند.

کیوی حاوي مقادير زيادي فولات است كه بدن را در مقابل بيماري هاي قلبي ،سرطان محافظت مي كند که براي شكل گيري هموگلوبين حامل اكسيژن ضروري است.

مضرات کیوی :

كيوي داراي مقدار زيادي اگزالات است كه موجب تشكيل سنگ در كليه و كيسه صفرا مي شود به همين دليل برای افراد مستعد سنگ كليه و سنگ صفرا مضر است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کیوی ، استرس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار