رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: عشایر حافظان اصلی و غیور مرزهای کشور و این استان هستند و یکی از دلایل امنیت و ثبات در مرزها با وجود نامنی های گسترده در منطقه حضور مداوم، شجاعانه، هوشمندانه و قدرتمند این قشر مرزدار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سید اسکندر صیدایی در همایش ایلات و طوایف بسیج عشایری استان ایلام اعلام کرد: یکی از مهمترین خصلت ها و ویژگی های جامعه عشایری استان ایلام ولایت مداری و حمایت آنها از ولایت فقیه در همه عرصه ها است.

صیدایی اضافه کرد: زندگی توام با پایداری و مقاومت عشایر با وجود سختی ها و کمبود امکانات، اصالت و صداقت و نیز تلاش و مجاهدت برای رسیدن به اهداف و خواسته ها از دیگر ویژگی های جامعه عشایری استان است.

وی افزود: یکی از مهمترین خصایص عشایر داشتن بصیرت و آگاهی و در صحنه بودن آنها است که در همه مقاطع و صحنه های مختلف انقلاب با همه توان و قدرت حضور داشتند و این امر بیانگر سطح بینش و درایت آنها است.
به گفته صیدایی، از دیگر نکات بارز عشایر دین داری این قشر است که با وجود مکاتیب فکری و سیاسی گوناگون آنها با پیروی از مکتب رهایی بخش اسلام و در قالب دینداری ارزشی تنها در پی معنویت های دینی و الهی و کسب رضای پرودگار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در تولید دارند، اظهار کرد: این جامعه 25 درصد تولید فرآورده های استراتژیک دامی را در اختیار دارند که البته با توجه به شرایط زندگی امروز عشایر باید در صدد ایجاد تعدد اشتغال نیز باشند.

صیدایی گفت: عشایر به طور همزمان علاوه بر انجام فعالیت دامداری در مباحث و مشاغلی چون زراعت، صنایع دستی و سایر مشاغل مرتبط با حوزه کشاورزی نیز ورود و نقش مهم دیگری در اقتصاد خود و جامعه ایفا کنند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، حضور ، قدرتمند ، ثبات ، امنیت ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.