معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرری گفت: اراضی کشاورزی شهرستان ری 70 درصد با آب سالم و 30 درصد با آب فاضلاب آبیاری می شود.

30 درصد اراضی کشاورزی شهرستان ری با فاضلاب آبیاری می شود
مهدی مجیدی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرری در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با همکاری اداره بهداشت و درمان، محیط زیست و اداره جهاد کشاورزی شهرستان سعی کردیم در خصوص استفاده برخی کشاورزان از آب فاضلاب در مزارع کشت سبزی و صیفی جات جلوگیری به عمل آوریم.

وی افزود: بخش اعظم سبزیجات در شهرری با آب سالم آبیاری و در میادین و غرف میوه و تره بار عرضه می شوند. 

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرری در خصوص نحوه چگونگی برخورد با کشاورزانی که با آب فاضلاب اقدام به آبیاری می کنند، گفت: با توجه به ماده 688 قانون مجازات در صورت ضرورت، برخورد قانونی خواهد شد اما خوشبختانه تاکنون توانسته ایم با اقدامات فرهنگی در جهت جلوگیری از استفاده فاضلاب خام در کشاورزی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کشت جایگزینی را به جای استفاده از آبیاری با فاضلاب خام به کشاورزان معرفی کردیم، افزود: در کشت جایگزین محصولاتی مانند گل کشت می شود که مصرف خوراکی ندارد و سلامت مردم تهدید نمی شود.

مجیدی در ادامه گفت: تنها بخش کمی از اراضی کشاورزی شهرستان با آب فاضلاب آبیاری می شود و از صددرصد، 70 درصد با آب سالم و 30 درصد با آب فاضلاب آبیاری می شود.

شایان ذکر است، کشت برنج در شهرری ممنوع و تنها  به سه منطقه گیلان ،گلستان و مازندران محدود شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار