رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وجودعزم و اراده در شهرداری و شورای شهر تنها ضمانت برای اجرای مصوبات و حفظ باغات است.

عزم جدی شورای شهر و شهرداری تنها ضمانت حفظ باغات پایتخت
محمدحقانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عدم موافقت برخی از اعضای شورای شهر با طرح صیانت ازحفظ باغات شهرتهران، اظهار داشت: زمانی که طرحی در صحن شورای شهر مطرح می شود تعدادی موافق و تعدادی مخالف طرح هستند و ابن موضوع بستگی به نظر شخصی آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح صیانت از باغات شهرحفظ باقیمانده باغات شهر است، افزود: مهم این است که آیا این طرح می تواند در جهت اهداف و تأکیدات مقام معظم رهبری در حفظ باغات به تصویب برسد یا نمی تواند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، بیان داشت: تنها 20 درصد از باغات شهر باقیمانده است و اگرآنها را به امان خدا رها کنیم از بین می روند. اگر تا امروز نظارتی وجود نداشت و مصوبات بد اجرا می شد از این به بعد باید کاری کنیم که 20 درصد باقیمانده باغات حفظ شود.

حقانی در ادامه گفت: وجود عزم و اراده در شهرداری و شورای شهر تنها ضمانت برای اجرای مصوبات و حفظ باغات است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران دارای تشکیلات اجرایی قویی است که اگر پرنده ای در آسمان پرواز کند با خبرمی شود، تصریح کرد: بسیاری از مجوزها از سوی شهرداری صادر می شود که این موضوع به دلیل نظارت ضعیف شورای شهر است. 17 تا 18 سال از تأسیس شورای شهر می گذرد و باید هر روز منظم تر قدم برمی داشت اما چه اتفاقی روی داده است ؟ امروز به جای رسیده ایم که متأسفانه بخش زیادی از باغات شهر را از دست داده ایم.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: امروز با بحران های جدی زیست محیطی مواجه شدیم و تازه به فکر افتاده ایم و باید کاری کنیم تا آخرین باقیمانده و زیرساخت های زیست محیطی شهر تهران حفظ شود اما خیلی در این زمینه امیدوار نیستم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار