یونهاپ: فراخوان تهران برای خلع‌ سلاح هسته‌ای جهان، عزم راسخ ایران برای پیوستن به جامعه بین‌الملل

خبرگزاری کره‌جنوبی درخواست "معصومه ابتکار" از کشورهای جهان برای خلع سلاح هسته‌ای را تصمیم ایران برای همسویی با جامعه بین‌الملل در دوران پساتحریم خواند.

یونهاپ نیوز: فراخوان تهران برای خلع‌ سلاح هسته‌ای جهان، عزم راسخ ایران برای پیوستن به جامعه بین‌المللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری «یونهاپ» مهم‌ترین خبرگزاری کره‌جنوبی، با انتشار گزارشی درخواست «معصومه ابتکار،» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان، از کشورهای جهانی برای خلع سلاح هسته‌ای را نشانه عزم راسخ ایران برای پیوستن به جامعه جهانی پس از لغو تحریم‌ها خواند. 

ابتکار امروز (چهارشنبه) در گفتگو با این خبرگزاری، خلع سلاح هسته‌ای تمامی کشورهای جهان را یک «ضرورت» خواند. وی در پاسخ به پرسشی درخصوص تسلیحات اتمی کره شمالی اظهار داشت ایران نه تنها خواستار منطقه خاورمیانه عاری از سلاح اتمی است؛ بلکه خلع سلاح اتمی در سراسر کره زمین را یک ضرورت می‌داند. ابتکار با این حال، تأکید کرد در این امر باید عدالت رعایت و از اعمال هر گونه تبعیضی پرهیز شود. 

در ادامه این گزارش آمده است: ایران و شش قدرت جهانی تابستان گذشته یک توافق‌نامه هسته‌ای به امضا رساندند که به موجب آن [بیشتر] تحریم‌های اقتصادی این کشور ژانویه گذشته، در ازای محدود ساختن برنامه‌های هسته‌ایش لغو شد. اکنون از پیونگ‌یانگ نیز خواسته می‌شود با پیروی از ایران وارد مذاکره با قدرت‌های جهانی درخصوص برنامه هسته‌ای خود شود. سازمان ملل متحد و برخی از کشورهای جهان اوایل سال جاری میلادی، تحریم‌های خود علیه کره شمالی را پس از انجام آزمایش‌های موشکی و اتمی از سوی کشور، تشدید کردند. 

در این گزارش همچنین آمده است: ابتکار آسیب‌هایی که تحریم‌ها بر اقتصاد ایران وارد کردند را منکر نشد. با این حال، وی افزود تهران توانست با مدیریت اقتصادی دوران تحریم‌ها را ساماندهی کند و آثار سوء آن‌ها را به حداقل برساند. 

معاون رئیس‌جمهور کشورمان همچنین افزود بخش محیط زیست در دوران تحریم‌ها تحت فشار بود؛ زیرا ایران در این دوران به فناوری مورد نیاز برای مهار آلودگی هوا و بهسازی استانداردهای پالایشگاه‌هایش دسترسی نداشت. 


انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار