رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی حضور در مسابقات جهانی هند را تجربه خوبی برای تیم ایران می‌داند.

زارعی : حضور در هند، درس‌های خوبی برای سنگنوردان داشترضا زارعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مسابقات جام جهانی سنگنوردی  در مرحله چهارم طی روزهای 26-25 اردیبهشت سال جاری در بمبئی هند برگزار شد هرچند ورزشکاران کشورمان مدالی به دست نیاوردند اما این حضور  تجربه ی فوق العاده ای برای آنها بود.

وی اضافه کرد: در این مسابقات 2 نفر با تجربه بودند و 7 نفر دیگر خیلی حرفه ای نبودند وبا این حال برات‌زاده و نوری به نیمه‌نهائی رسیدند ولی متاسفانه از راهیابی به فینال بازماندند.

زارعی در ادامه گفت: همزمان با انجام چهارمین دوره رقابتهای جهانی سنگنوردی ،یک تورنمنت بین المللی در بمبئی برگزار شد  55 سنگنورد از 6 کشوربه دیواره صعود کردند و ورزشکاران ایرانی در بخش مردان به مقام‌های دوم و سوم رسیدند و در قسمت بانوان مقام های دومی ،چهارمی وپنجمی به دست آوردند.

وی در این خصوص گفت: مرحله پنجم مسابقات جام جهانی این ورزش دوم تا سوم خرداد در رابینستون اتریش انجام خواهد و از کشورمان 3 سنگنورد به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

زارعی تاکیدکرد: این رقابتها در 6 مرحله که دوره پایانی در آلمان است، برگزار خواهد شد. بعد از اتمام این مراحل ،مسابقات قهرمانی آسیا وجهان را داریم که شهریور 95 در چین وفرانسه برگزار می‌شود .

وی اضافه کرد: کوهنوردان ایرانی در حال حاضر در بیسکمپ هیمالیای نپالند. آنها امروز یا فردا به کمپ سوم می روند و اگر وضعیت جوی مناسب باشد، پنجشنبه و جمعه هفته جاری برای فتح اورست و لوتسه اقدام خواهند کرد.

انتهای خبر/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار