تيم‌هاي كوهنوردي استان‌هاي تهران و فارس بعد از فتح كليمانجارو در هفته گذشته امروز صبح وارد ايران شدند.

حسين نظر، سرپرست برنامه‌اعزامي به تانزانيا در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگارن افزود: تيمي 40 نفره از كوهنوردان استان‌هاي تهران ،‌فارس و مازندران روز 24 بهمن راهي تانزانيا در قاره آفريقا شد و روز 1 اسفند 38 نفر از اين افراد موفق شدند قله 5897 متر كليمانجارو را فتح كنند و تيم بانوان مازندراني چند روز پيش وارد كشورمان شدند و امروز صبح نيز تيم‌هاي تهران و فارس از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني وارد ايران شدند.

وي تصريح كرد: تيم ايران براي صعود به قله ابتدا از مسير شمال شرق كليمانجارو شروع كرد و بعد به مسير شرق رسيد و از آن به بعد راهي قله مي شوند.

نظر در ادامه گفت: در اين برانامه 12 نفر از تهران بودند و بقيه از استان‌هاي فارس و مازنداران حضور داشتند.

وي عنوان كرد: براي صعود به قله كليمانجارو قانع و حسين‌پور به علت مشكلات جسمي نتوانستند همراه تيم شوند.
نظر اشاره كرد:‌ايراني‌ها در سالهاي گذشته به دفعات به اين قله صعود كرده‌اند و اين تيم نيز يكي از بزرگترين تيم‌هايي بوده كه به تانزانيا اعزام شده است.

وي يادآور شد: تيم بانوان مازندران نيز براي نخستين بار بود كه به كليمانجارو اعزام مي شوند و صعود بانوان همپاي آقايان نشانگر پيشرفت اين ورزش در ميان بانوان است و اينكه آنها هم مي‌توانند كار‌هاي بزرگي انجام دهند.

نظر گفت: هزينه‌هاي اين سفر به عهده خود نفرات بود و اسپانسري از ما حمايت نمي‌كرد و اگر در هر صعود پشتيباني مالي براي كوهنوردان باشد آنها بدون دغدغه فكري اقدام به صعود مي‌كنند.

وي اضافه كرد: رشد و توسعه كوهنوردي كشرومان منوط به داخل نشده است و در طي سال شاهد حضور ورزشكاران اين حوزه در ارتفاعات بلند دنيا هستند.

نظر خاطر نشان كرد:‌ علاوه بر گسترش كوهنوردي در ايران سنگنوردي نيز مراحل پيشرفت خود را طي مي‌كند و در اين بين يخ نوردي نيز بصورت پراكنده انجام مي‌شود و اسكي كوهستاني نيز كه يكي از ورزشهاي پايه اين ورزش است و اندك اندك خود را به علاقه مندان معرفي ميكند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار