فارس میزبان سی و دومین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی

اولین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان فارس و سی و دومین جشنواره کشوری این رویداد فرهنگی هنری به میزبانی شیراز امروز 28 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان فارس با همراهی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهر شیراز امروز 28 اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

این جشنواره در جهت الگوسازی پوشش مناسب و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و ضرورت گسترش الگوهای پوشش اسلامی  ایرانی ،فرهنگ‌سازی برای استفاده از لباس‌های متناسب با فرهنگ بومی، معرفی سنت و آداب پوشش مردم،کشف و شناسایی استعدادهای نو در حوزه طراحی در دو بخش اصلی طراحی و علمی برگزار می شود.

بخش طراحی شامل دوگروه رقابتی و نمایشی بوده که بهره گیری از طراحی و برش با الهام از دوره های تاریخی ایرانی و خلاقیت ونوآوری، بهره برداری درست از اصول طراحی، شناخت و استفاده ی درست از رنگ، تناسب تزیینات باپارچه و طرح لباس، تناسب جنسیت پارچه با طرح لباس، کیفیت برش و دوخت، به کارگیری الگوهای ایرانی، اسلامی و امکان تولید صنعتی را در بر می گیرد.

همچنین بخش علمی این جشنواره شامل برگزاری نشستهای تخصصی ،کارگاههای آموزشی و ارائه مقالات و پایان نامه های تخصصی می باشد.

یکی از مهمترین برنامه های این جشنواره حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نشست صمیمانه طراحان و فعالان مد و لباس استان فارس با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،مدیر نظارت و ارزشیابی و امور استان های  این کارگروه می باشد. 

اولین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان فارس و سی و دومین جشنواره مد و لباس کشوری از امروز  28 اردیبهشت تا 3 خرداد در مجتمع فرهنگی هنری شیراز از ساعت 10 صبح تا 20 شب پذیرای بازدید علاقمندان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار