30مجتمع فرهنگی دیجیتال در سطح کشور فعالیت دارند که انتظار می رود ماهانه حداقل یک استارت آپ داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان گفت: ایجاد 6 هزار شغل در حوزه رسانه های دیجیتال طرحی است که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات برای سه سال آینده پیش بینی شده است.
سید مرتضی موسویان تاکید کرد: پتانسیل گسترش کسب و کار الکترونیک در کشور با توجه به نوپا بودن و زیرساخت های موجود زیاد است و علاقه مندان به فعالیت در این عرصه حتی فارغ التحصیلان سایر رشته ها نیز می توانند فعالیت داشته باشند.
وی به انتخاب 500 استاد انیمیشن در کشور در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: هر استاد، آموزش چهار نفر را برعهده خواهد گرفت و در سال 95 دو هزار انیماتور (سازنده انیمیشن) تربیت خواهیم کرد.
موسویان تاکید کرد: همچنین به دنبال ایجاد شغل خانگی از جمله بافت تابلو فرش توسط زنان خانه دار با سرمایه گذاری اولیه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و ثبت اثر آنان به عنوان اثر هنری و عرضه برای فروش در شبکه ملی فرهنگ هستیم.
وی افزود:30مجتمع فرهنگی دیجیتال در سطح کشور فعالیت دارند که انتظار می رود ماهانه حداقل یک استارت آپ داشته باشند.   (استارت‌ آپ به شرکت ‌های نوپایی گفته می ‌شود که با یک ایده‌ ساده و اولیه فعالیت خود را آغاز و به سرعت رشد می‌ یابند و درآمدزا می‌ شوند).
سومین نشست سالیانه مدیران مراکز و رابطین استانی شبکه ملی فرهنگ امروزدر تالار آزادی دانشگاه کاشان آغاز شد و به مدت سه روزادامه می یابد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.