رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 823 برنامه اصلی فرهنگی و هنری توسط 15 عضو این کمیته در ایام الله دهه فجر در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی پور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد 183 برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان برگزار می شود که از مهمترین آنها برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی توسط معاونت هنری وزارت است .

وی افزود: جشنواره شعر شکوه فجر در 20 بهمن، جشنواره آواها و نواهای دینی، نقد و بررسی فیلم کوتاه انقلاب، نمایشگاه ملی مد و لباس ، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، یادواره شهدا، جشنواره خوشنویسی در خصوص شعارهای انقلاب اسلامی، نمایشگاه های عکس، کاریکاتور و مقاله نویسی، نمایشگاه حجاب و عفاف و جشن انقلاب از جمله دیگر برنامه های اعلام شده است .

صفی پور گفت : در خصوص برگزاری بخشی از جشنواره بین المللی فیلم و موسیقی فجر همانند تئاتر فجر که در تبریز برگزار شد، اعلام آمادگی کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد و در این خصوص استان آمادگی کامل دارد .

وی همچنین با اشاره به نامگذاری روز 18 بهمن به نام فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی ،افزود : در این روز ویژه برنامه های خاصی برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل انجمن خوشنویسی بستان آباد و انجمن فیلم اهر خبر داد و گفت: فعالیت این انجمن ها به زودی آغاز می شود.

صفی پور با اشاره به حرکت هدفمند برنامه های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خاطر نشان کرد : جهت گیری برنامه های فرهنگی و هنری اداره کل بیشتر بر اساس سند تدبیر و توسعه استان انجام می شود و هسته کلیدی که برای فرهنگ و هنر استان تعریف شده، 'ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی است.

وی تاکید کرد : هویت ملی و اسلامی مجموعه ای از باورها ،آداب و رسوم و هویت ایران اسلامی را شکل داده است و این هویت و ریشه باید مراقبت و آبیاری شود که تحقق این امر فعالیت های بیشتری را می طلبد .

وی یادآور شد : تاسیس بنیاد فرهنگ ،هنر و ادب آذربایجان نیز در همین راستا می باشد که در خارج از مجموعه دولتی اما تحت حمایت دولت فعالیت می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای تاسیس 11 سینما در شهرستان های استان گفت : شش سینما در شهرستان های شبستر، مراغه، بناب، مرند و اهر با اعتبارات ملی به بهره برداری رسیده است.

صفی پور اظهار کرد : برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در چهار حوزه دفاع مقدس، قرآن، کتاب و رسانه های دیجیتال از برنامه های موثر اجرا شده اداره کل در سال جاری است که جشنواره فرهنگی و هنری احیا دریاچه ارومیه از برنامه جنبی تاثیرگذار این نمایشگاه بود .

وی افزود : در حوزه رسانه و مطبوعات نیز تعداد پایگاه خبری دارای مجوز در استان به 55 پایگاه افزایش یافته است .

صفی پور گفت : در حوزه تعداد نشریات 35 درصد و چاپ کتاب 25 درصد افزایش داشته ایم .

وی تاکید کرد : اداره کل حوزه شهرستان ها نیز بر چهار رویکرد ایجاد حداقل دو آموزشگاه هنری ،حداقل تاسیس یک نشریه و پایگاه خبری،توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستان ها با دربرگیری 65 مهد قرآن و عترت در سطح استان متمرکز است .

وی گفت : یک روستا در آذربایجان شرقی دارای آموزشگاه هنری است و روستایی دیگر مدیریت یک پایگاه خبری را در استان انجام می دهد .
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.