مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال از پنج پروژه آب و فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر 329 میلیارد ریال در شرکت استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایمانلو در تشریح فعالیت‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار داشت: در دهه مبارک فجر از چندین پروژه آبرسانی و فاضلاب در شهرهای استان  بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: مخزن 10 هزار مترمکعبی بناب در دهه مبارک فجر به منظور افزایش ذخیره‌سازی آب شرب بهداشتی برای روزهای گرم سال و قطعی آب زرینه‌رود، تعدیل فشار و تنظیم نوسانات و همچنین مصرف روزانه شهر بناب از سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شده است که برای اجرای آن مبلغ 30 میلیارد ریال از محل طرح‌های استانی و سایر منابع داخلی شرکت هزینه شده است.

ایمانلو اضافه کرد: مخزن 3 هزار مترمکعبی ملکان به منظور افزایش ذخیره‌سازی آب شرب بهداشتی برای روزهای گرم سال و قطعی برق، تعدیل فشار و تنظیم نوسانات و همچنین مصرف روزانه شهر ملکان از سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شده است که برای اجرای مخزن 3 هزار مترمکعبی شهر ملکان مبلغ 13 میلیارد ریال از محل طرح‌های استانی و سایر منابع داخلی شرکت هزینه گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مخزن آب مقاوم‌سازی شده 8 هزار متر مکعبی سرخاب تبریز در اجرای مصوبه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به عنوان دستگاه اجرایی استانی به مهندسان مشاور واگذار شد و مطالعات شناخت در مرحله اول به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری لرزه‌ای کیفی به همراه تحلیل خطر منطقه مورد مطالعه انجام شد که در نهایت منجر به اولویت‌بندی سازه‌ها به لحاظ تهیه طرح بهسازی و انجام تحلیل‌های کمی آسیب‌پذیری شد.

وی افزود: هدف از ایمن‌سازی تاسیسات آبی در برابر زلزله فراهم کردن شرایطی است که کارآیی سیستم تامین و توزیع آب را به هنگام وقوع زلزله تعیین کند.

ایمانلو خاطرنشان کرد: از اولویت کاری این طرح، بهسازی مخزن 8 هزار مترمکعبی سرخاب با هزینه‌ای بالغ بر 9 هزار میلیون ریال است که مخزن فوق در دهه مبارک فجر امسال با حضور مقامات استانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرک اندیشه میانه بهره‌برداری می‌شود.

ایمانلو در خصوص طرح فاضلاب شهرک اندیشه گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به منظور بهبود آثار زیست محیطی منطقه و ارتقاء و بالا بردن سطح بهداشت زندگی مردم منطقه در اثر اجرای طرح، عملیات اجرایی طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرک اندیشه میانه را به اتمام رسانده است.

وی در ادامه به مشخصات طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرک اندیشه میانه اشاره کرد و افزود: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرک اندیشه شامل خطوط انتقال و شبکه اصلی و فرعی جمع‌آوری فاضلاب حدود 9 هزار متر در اقطار 200 تا 800 میلیمتر از جنس پلی‌اتیلن با هزینه‌ای بالغ بر 47 میلیارد ریال از محل تامین اعتبارات عمرانی و سایر منابع استانی بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاصلاب آذربایجان شرقی یادآور شد: با عنایت به بالا بودن سطح تراز آب‌های زیرزمینی و جنس خاک محل که مانع دفع فاضلاب به روش‌های سنتی و چاه جاذب است و فاضلاب خام خانگی در مجاری اطراف خیابان‌ها و معابر جاری است که اجرای این طرح از ضروری‌ترین امور بوده که در اولویت شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته و امیدواریم با بهره‌برداری از آن یک هزار و 800 خانوار در مرحله اول از خدمات دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در دهه مبارک فجر و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب تبریز اولویت‌های 21 الی 28 بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص طرح فاضلاب تبریز گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به منظور بهبود آثار زیست محیطی منطقه و ارتقاء و بالا بردن سطح بهداشت زندگی مردم منطقه در اثر اجرای طرح، عملیات اجرایی طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب معابر اصلی تبریز را به اتمام رسانده است.

وی در ادامه به مشخصات طرح ایجاد تاسیسات معابر اصلی فاضلاب تبریز اشاره کرد و افزود: طرح ایجاد تاسیسات معابر اصلی فاضلاب شامل خطوط انتقال و شبکه اصلی جمع‌آوری فاضلاب  حدود 15 هزار متر در اقطار 200 تا 700 میلیمتر از جنس پلی‌اتیلن با هزینه‌ای بالغ بر 230 میلیارد ریال از محل تامین اعتبار طرح‌های عمرانی و سایر منابع استانی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: با توجه به مشکلات دفع فاضلاب به روش‌های سنتی و چاه‌های جاذب و ارتقای فرهنگ عمومی و جنس خاک خاص، جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از ضروریات بوده که اجرای طرح فاضلاب اولویت‌های 21 تا 28 طرح فاضلاب تبریز در برنامه کاری سال‌جاری طرح فاضلاب تبریز قرار گرفته و امیدواریم با بهره‌برداری از آنها 8 هزار خانوار از خدمات دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.