در این نشست محمدرضا پور معین، مشاور رئیس سازمان دارالقرآن کریم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که رسانهها میتوانند در آن مانور دهند موضوع اطلاع رسانی عمومی و تاثیر این اطلاعات بر مخاطبان است.
وی افزود: معرفت افزایی و دانش افزایی و مشارکت مخاطبان در بحث قرآن از دیگر تأثیرات رسانه بر ترویج فرهنگ قرآنی است.
پور معین گفت: سه محور اساسی که رسانه ها باید در نظر بگیرند «قرآن و هنر»، «قرآن و اقتصاد» و «قرآن و اجتماع» است.
در ادامه حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: یکی از تاثیر گذارترین بخشهای رسانه سایت های خبری، فضای مجازی و گروه های مجازی هستند.
وی افزود: باید به این موضوع توجه شود که پیام انتقال یافته برای مخاطب و جامعه مفید باشد.
ربیعی عنوان کرد: در بحث تبلیغ و ترویج رسانهها باید ذائقه مخاطب را شناسایی کرده و جذابیت موضوع را در نظر بگیرند.
در پایان نشست سعید مقیسه، مدیر برنامهریزی سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: فرصتهای بسیاری برای فعالیتهای بادوام و مثمر ثمر در فضای مجازی مانند ترجمه مطالب موجود به زبان های دیگر، تبدیل اطلاعات موجود به مطالب قابل ارائه روی وب، استفاده از شبکههای اجتماعی، برقراری آموزشهای تلفنی، بانک جامع تلاوت قرآن، تشکیل گروههای قرآنی در فضای مجازی، بانک ایده پردازی در فعالیت های قرآنی و غیره وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است.
انتهای پیام/