مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری هشتمین دوره متمرکز صافات در این داشگاه، گفت: رویکرد اصلی این دوره تربیت انسان‌های طراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این‌ دوره صافات برای هشتمین‌بار در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود و یک دوره تربیتی‌آموزشی ، شامل موضوعات معرفتی، سیاسی، معنوی و تشکیلاتی است که از دانشجویان مستعد برای شرکت در این دوره دعوت و پس از ارائه آموزش‌های لازم به این دانشجویان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

سعید جمشیدی تصریح کرد: دوره صافات شامل دو مقطع است که دوره غیرمتمرکز در طول سال تحصیلی در دانشکده‌‌های مختلف در قالب پاتوق اندیشه برگزار شده است و دوره متمرکز نیمه تابستان در مشهد برگزار می‌شود و دانشجویانی که در پاتوق‌های اندیشه به‌عنوان محفلی برای گفت‌وگوی دانشجویان در دو ترم اخیر، شرکت کرده‌اند. برای حضور در دوره متمرکز صافات در اولویت قرار دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: درصدد تربیت دانشجویانی هستیم که هم از نظر علمی و تخصصی در سطح مدنظر قرار دارند و هم اطلاعات و معارف کافی از دین و انقلاب اسلامی داشته و از سوی دیگر دارای بصیرت مدنظر مقام معظم رهبری باشند.
جمشیدی با بیان این‌که در دوره صافات آموزش‌های لازم در قالب کارگاه‌ها، دوره‌ها و همایش‌های مختلف به دانشجویان ارائه می‌شود، عنوان کرد: دوره متمرکز صافات برای 150 نفر از دانشجویان دختر و پسر در نظر گرفته شده است و در فراخوان دوره جدید به دنبال دانشجویان سطح یک یعنی دانشجویانی که در دوره‌های گذشته صافات شرکت نکرده‌اند، هستیم؛ البته دانشجویان سطح دو و به عبارتی کسانی که در دوره‌های قبل صافات شرکت کرده‌اند نیز جزو شرکت‌کنندگان دوره متمرکز دیده شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که این ظرفیت 150 نفری به‌طور برابر شامل دانشجویان دختر و پسر می‌شود، گفت: ان‌شاءالله پس از پایان ماه مبارک رمضان دوره متمرکز صافات در مشهد مقدس به مدت 12 روز و با حضور سخنرانان و شخصیت‌های کشوری برگزار خواهد شد؛ همچینن مدرسان دوره‌ آموزشی از اساتید حوزه و دانشگاه و در سطح ملی نیز صاحب‌نام هستند. دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در دوره متمرکز می‌توانند تا پایان ترم جاری با مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که البته اولویت با دانشجویان ورودی 93 و 94 است.

مسئول بسیج دانشجویی شهید چمران اهواز اظهار کرد: امیدواریم برگزاری دوره‌های صافات در تمام دانشگاه‌ها گسترش یابد چون این دوره‌ها در تربیت نیروهای هم‌طراز انقلاب اسلامی بسیار مؤثر است و برای ساختن مدیران آینده کشور به این دوره‌ها نیازمند هستیم؛ امیدواریم مسئولان هم تا جایی که امکان دارد از این دوره‌های مؤثر حمایت کنند تا در آینده دانشجویانی تربیت کنیم که از دو بال تعهد و تخصص برخوردار باشند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.