مراسم «هدیه‌ای چمرانی برای انتخابی برتر» با موضوع اهدای چادر به ۵۷ بانوی تازه چادری شده دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در مراسم «هدیه‌ای چمرانی برای انتخابی برتر» با موضوع اهدای چادر به ۵۷ بانوی تازه چادری شده دانشگاه شهید چمران اهواز كه امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه مخاطب موضوع عفاف و حجاب تنها بانوان نیستند، اظهار کرد: این مقوله مرد و هم زن را شامل می‌شود که این برنامه به طور خاص به بانوان اختصاص یافته و جای بسی تقدیر دارد که تعداد ۵۷ نفر از خواهران دانشجوی این دانشگاه، از این طرح ارزشمند استقبال کرده‌اند.

عبدالرحیم هوشمند افزود: ما در دانشگاه به دنبال زمینه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی هستیم و به عنوان فرصتی برای امر به معروف به این فعالیت‌ها نگاه می‌کنیم، که بخش زیادی از بار همین فعالیت‌ها بر عهده کانون‌های فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است.

هوشمند کار در کانون‌های فرهنگی را تمامأ دانشجویی عنوان کرد و گفت: از طرح ریزی اولیه تا بدنه اجرایی برنامه‌ها، همگی توسط دانشجویان انجام می‌شود و ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی به عنوان زمینه‌ساز و حامی مالی برنامه‌ها عمل می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به کارگاه‌های تخصصی حجاب که پیش از برگزاری این مراسم برگزار شده بود اشاره و بیان کرد: دو کارگاه تخصصی در ۹ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور ۱۳۰ نفر از خواهران دانشجو برگزار شد که در آن موضوعاتی همچون حجاب‌شناسی، تبیین حجاب برتر(چادر)، فلسفه حجاب، حیا و وقار، روابط دختر و پسر، جامعه‌شناختی حجاب، زیباشناسی حجاب و انتخاب چادر توسط مدرسان حوزه علمیه قم تدریس شد.

هوشمند افزود: در نهایت پس از برگزاری این دو کارگاه، ۵۷ بانوی علاقه‌مند به انتخاب حجاب برتر جهت چادری شدن به این جشن دعوت شدند.

در این مراسم از نماد طرح «هدیه‌ای چمرانی برای انتخابی برتر» رونمایی و در پایان به ۵۷ دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز چادر اهدا شد و مقرر شد این دانشجویان در شهریورماه امسال با تشرف به حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برای پایبندی جهت حفظ حجاب برتر، با آن امام همام میثاق ببندند.

گفتنی است؛ این برنامه معنوی از سوی کانون عفاف و حجاب مدیریت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.