رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بیماران ام‌اس نیاز به محیط شاد و مفرح دارند، آن‌ها نباید دچار هیچ‌گونه ناراحتی و استرس شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛بیگلری با اشاره به اینکه در مناطق معتدل و سردسیر این بیماری شایع تر است ، افزود :500بیمار ام اس در استان زنجان شناسایی شده است که بیشترین آن ه بانوان هستند .
وی ادامه داد: هزینه درمانی بیماران ام‌اس بسیار زیاد است ابه طوری که این بیماران ماهانه چهار میلیون تومان هزینه دارو می پردازند که بدون کمک خیرین امری دشوار است و لازم است از از تلاش‌های خیرین استان زنجان در حمایت از بیماران قدردانی کرد.
بیگلری بابیان اینکه انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان باهمت خیران عضو انجمن اقدام به ساخت مجتمع درمانی کرده است، گفت: این مجتمع در پنج هزار مترمربع در دست احداث است و پس از تکمیل نه تنها توان پاسخگویی به بیماران استان زنجان را دارد بلکه می‌تواند بیماران شمال غرب کشور را تحت پوشش قرار دهد.
گفتنی است بیماری‌ام اس بیماری التهابی بوده که مغز و سیستم عصبی را درگیر می‌کند، این بیماری ارثی و ویروسی نیست و در رنج سنی ۱۸ تا ۴۰ سال مشاهده می‌شود.
انتهای پیام/ش
برچسب ها: ام اس ، بیماری ، شایع ، بانوان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.