تولیت آستان قدس رضوی گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی یک مرکز علمی، تحقیقاتی و نخبه پروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: خدا را شاکریم که در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) عالم آل محمد(ص)، یک مرکز علمی، تحقیقاتی و نخبه پروری به نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی با همت تولیت فقید آستان قدس آیت الله واعظ طبسی شکل گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علوم اسلامی رضوی، به گردشگری زیارتی – علمی در مشهد مقدس تاکید کرد و گفت: امروزه افرادی که به عنوان زائر یا گردشگر به مشهد مقدس سفر می کنند، می توانند به عنوان گردشگر علمی –زیارتی در نظر گرفته شوند.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در گردشگری زیارتی – علمی هم گردشگر از این شهر برکات زیارت را به عنوان یک توشه همراه خود می برد و هم از دانش در این شهر که به برکت نام وجود حضرت رضا (ع) تولید شده است، بهره می گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی موفق شده در سالهای گذشته دانش آموختگان کارآمدی را در عرصه های مختلف اجتماعی بویژه در حوزه تبلیغ دین و معارف و ارزشهای اسلامی پرورش دهد.
وی بیان کرد: آمار و ارقامی که در حوزه علم و پژوهش و نخبه پروری از دانشگاه علوم اسلامی رضوی ارائه شده، نقش قابل توجهی در جهت کادرسازی برای بخشهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده است.
وی اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سه دهه اخیر به برکت نام امام رضا (ع) و تلاش ها و همت مجریان و دست اندرکاران گام های بلندی را در مسیر ترویج ارزشهای دینی برداشته است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هرچند اکنون جایگاه دانشگاه علوم اسلامی رضوی مناسب است، اما به این معنا نیست که همه آرمانها و اهداف بلند برای تاسیس این مرکز علمی، تاکنون محقق شده است بلکه هنوز راه بسیاری برای برداشتن گام های بلند در راستای پیشرفت وجود دارد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با کمک حوزه علمیه کهن خراسان خواهد توانست به جایگاه رفیعی که به دلیل همجواری با مضجع ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) دارد، دست یابد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دانشگاه علوم اسلامی با همکاری و هماهنگی حوزه علمیه خراسان می تواند به نقطه تعالی و مرجعیت علمی مورد نظر خود برسد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در کنار مجموعه های همکار از جمله حوزه علمیه و بنیاد پژوهش های اسلامی می توانند در تولید علم و تقویت گردشگری زیارتی – علمی نقش موثری ایفا کنند.
وی رفت و برگشت طلاب بین حوزه علمیه مشهد و دانشگاه علوم اسلامی رضوی را بسیار ارزشمند و مبارک دانست و گفت: از سویی استادانی که در حوزه به تدریس مشغول می شوند، دانش آموختگان دانشگاه مزبور هستند و از سوی دیگر طلاب برای ادامه آموختن از حوزه به سوی دانشگاه می روند.

انتهای پیام//




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.