قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مصوبه ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان قدم بزرگی در کاهش مصرف این کالاها است و می تواند موجب کاهش بار بیماری و ارتقا سلامت مردم شود.

ایرج حریرچی  قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مصوبه ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان در مجلس گفت: در ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی برنامه های توسعه کشور ، با تصویب ماده الحاقی ۷۰ ، هر گونه تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت براساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت و سازمان استاندارد ممنوع است.

وی افزود: خوشبختانه این مصوبه تبدیل به یک قانون دائمی شد و مجازات متخلفان از طریق اصولی پیش بینی شده وزارت بهداشت اعلام می شود.

حریرچی ادامه داد: تصویب این مصوبه قدم بزرگی برای کاهش مصرف کالاهای آسیب رسان و تضمین سلامت مردم در کشور است.

وی با بیان اینکه تصویب این مصوبه سازمان غذا و دارو را موظف به بر چسب گذاری مواد و محصولات آسیب رسان کرد، تاکید کرد: منظور از این مصوبه و پیگیری های وزارت بهداشت کسب منافع مالی از جریمه افراد متخلف نیست چرا که این مبالغ به حساب خزانه داری کشور می رود بنابراین هدف اصلی کاهش مصرف کالاهای آسیب رسان در راستای ارتقا سلامت مردم و هدایت صاحبان این صنایع به تولید محصولات مفید برای سلامت مردم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.