رییس جامعه اپتومتری ایران از ارائه خدمات غیر استاندارد بینایی سنجی در نمایشگاه کتاب خبر داد.

محمدرضا محمدعلیها ، رییس جامعه اپتومتری ایران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب خدمات غیر استاندارد بینایی سنجی ارائه می شود،  گفت : یکی از وظایف اصلی بینای سنجی معاینات چشم و تصحیح عیوب انکساری و در نهایت تجویز عینک مناسب برای افراد جامعه است و این فعالیت در بیمارستانهای تخصصی و درمانگاه های مجهز و یا در دفاتر کار اپتومتری صورت می گیرد.

وی افزود : مانند تمام فعالان در حرفه پزشکی ، تاسیس دفتر کار اپتومتری نیازمند رعایت ده ها  استاندارد در زمینه تجهیزات ، فضای فیزیکی ، ابعاد ، میزان نور محیط است که از سوی کارشناسان معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی بررسی می شود و تا سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی رعایت ضوابط را تایید نکند مجوزی صادر نشده و اجازه فعالیت داده نمی شود و تمام اینها به منظور حفظ سلامت بینایی آحاد جامعه است .  

محمدعلیها اظهار داشت : نمایشگاه کتاب تجلی گاه علم ، فرهنگ ، ادب و قانون مداری است و زحمات زیادی برای برپایی آن کشیده شده و هرساله هزاران ناشر و میلیون ها نفر منتظر برگزاری این رویداد فرهنگی هستند .

رییس جامعه اپتومتری ادامه داد: در نمایشگاه امسال غرفه ای تحت عنوان معاینات بینایی سنجی رایگان و عرضه عینک در نمایشگاه کتاب نظرها را به خود جلب کرده و متاسفانه نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال و  ترویج دهنده هنجارهای اجتماعی یکی از ناهنجارترین اقدامات خود را در حوزه سلامت انجام داده است. 

وی بیان کرد: باید این غرفه هر چه سریعتر تعطیل شود تا بیش از این شاهد ارائه خدمات غیر استاندارد در این حوزه نباشیم و این هنجار شکنی به عنوان یک الگو در سطح جامعه تعمیم نیابد .

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.