دانشنامه مازنداران،

معرفی درخشش نگین سبز ایران در جذب توریست

مازندران به عنوان نگین سبز در کشور ایران است که از لحاظ گردشگری و پذیرایی از توریست‌ها در ایام نوروز مقام اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

 معرفی درخشش نگین سبز ایران در جذب توریستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مازندران با تعدادی بالغ بر  بیش از 30 میایون نفر،هر ساله  پذیرای استان‌های ایران با داشتن جاذبه گردشگری و توریستی است.

استان مازندران در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای خزر است. مرتفع‌ترین قله ایران قله دماوند دو مازندران شهرستان آمل واقع است.

این استان از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و جذب توریست رتبه یک را در ایران داراست. این استان از جنگل، دشت، کوه، تاریخ و دریا سود بسزایی می‌برد.

دریاچه ولشت که در شمال منطقه کلاردشت استان مازندران در میان دره‌ای عمیق قرار دارد که یکی از مناطق گردشگری و بکر این استان است.

این دریاچه حدود 15 هکتار دارد و عمق متوسط آن 20 متر است. آب این دریاچه شیرین و حجم آن حدوداً 3 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

آبشار یخی دیگر نقطه گردشگری استان مازندران نزدیک قله دماوند که تمام از یخ و در ارتفاع 5100 متری دود کوه واقع است یکی از آبشارهای عجیب و منحصر به فرد جهان است.

این آبشار 7 متر ارتفاع و 3 متر قطر دارد و به دلیل آب شدن برف‌های بالای گودال قطر این آبشار در حال افزایش است. در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی سوادکوه استان مازندران قلعه کنگلو واقع است.

این قلعه در بالای صخره‌ای است که به دلیل گذشت زمان قسمتی از آن از بین رفته است که دیگر از جاذبه‌های گردشگری توریستی این استان را تشکیل می‌دهد.

این استان خانه پدر شعر نوی فارسی نیما یوشیج را در روستای یوش شهرستان نور معروف به خانه نیما را در خود جای داده است.

مقبره‌های امامزادگان حسن (ع) الاشت و سید ابوصالح (ع)، عبدالله (ع) و علی امره را در شهرستان مختلف خود مذین کرده است.

در استان مازندران می‌توان به پارک‌های جنگلی این استان اشاره کرد که بخش عظیمی از این استان را تشکیل می‌دهد. از آن میان می‌توان به پارک جنگلی اندرگلی سوادکوه، پارک جنگلی نمک آبرود، سی‌سنگان نوشهر، تالار قائم شهر، چالدره، تنکابن، چمن رود و فین چالوس، عباس آباد بهشهر، میرزا کوچک خان آمل اشاره کرد.

یکی دیگر از بناهای قدیمی و تاریخی این استان پل ورسک است که در دوره رضاشاه بر روی منطقه دره ورسک و سوادکوه ساخته شده است و در زمان جنگ جهانی اول از آن به عنوان پل پیروزی یاد شد.

در سرتاسر این استان سرسبز جنگل‌های زیادی واقع است که می‌توان از آن بین به جنگل تشیندان محمودآباد، جنگل خرماچال؟ و تیلاکفار تنکابن و جنگل مرزناک بابل اشاره کرد.

از معروف‌ترین سوغات این استان می‌توان به ماهی، خاویار، ترشی مربا، مرکبات، برنج، نان برنجی، کلوچه و سبدهای حصیری اشاره کرد.

آغوزمسما، ترشی ترشو، دوپتی، اسپاناساک، آش کدو، اسفنج مرجی، کهی انار، قلیه مازندرانی مرغ ترش، مرغ شکم پر، آغوز، خورش آلو و انواع ماهی از انواع غذاهای محلی این استان است.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار