رییس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی کشور از رشد خوابگاه های بدون مجوز خبرداد و گفت: 60 درصد اماکن غیرقانونی به اسم خوابگاه فعالیت می کنند.

علیرضا شوکتی رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: از آنجا که نهادهای مسئول به علت عدم هماهنگی نتوانسته‌اند، خوابگاه‌های بدون مجوز را جمع آوری و ساماندهی کنند، این اماکن به صورت قارچ گونه درحال رشد هستند.

وی با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های کشور بیشتر از حد تصور ما است و برخی از این خوابگاه ها به اسم اقامتگاه و دیگر عناوین غیر قانونی فعالیت می کنند، ادامه داد: این مهمانپذیر و اقامتگاه‌ها که به اسم خوابگاه آگهی اسکان به  دانشجویان با قیمتی پایین می دهند درواقع خوابگاههای دانشجویی معتبر را زیرسوال برده و درکارشان اختلال ایجاد می کنند.

شوکتی نبود یک نهاد و متولی مشخص برای صدور مجوز خوابگاه‌های غیر دولتی را معضلی بزرگ دانست و اظهار داشت: شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های غیردولتی به دلیل عدم صلاحیت برخی خوابگاه‌ها، مجوز فعالیت آنها را صادر نمی کند، اما چون این اماکن شورای نظارت و شرکت‌های تعاونی مورد نظر را قبول ندارند همچنان بدون مجوز به فعالیت و تبلیغات خود ادامه می دهند. همین مساله باعث شد که اماکن به اسم خوابگاه، بدون مجوز افزایش پیدا کنند. 

در حال حاضر نزدیک به  400 خوابگاه غیردولتی در سطح کشور وجود دارد که تعداد 300 خوابگاه آن فعال هستند. از این رو رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی کشور تاکید کرد: دانشجویان باید در انتخاب خوابگاه خود این نکته را در نظر داشته باشند که حدود 60 درصد اماکن به ظاهر خوابگاه، مجوز فعالیت ندارند ودرصورت بروز هرگونه حادثه یا مشکلی نمی توانند جبران خسارت هایشان را از کسی مطالبه کنند.

وی با اشاره به سطح بندی خوابگاه های غیردولتی یادآور شد: تا کنون 150 خوابگاه با توجه به امکانات، دوری و نزدیکی به دانشگاه، فضای فیزیکی و دیگر شاخص ها رتبه بندی شده و اجاره بهای آنها نیز براساس کیفیت قیمت خوابگاه تعیین می شود. امیدواریم طرح رتبه بندی و اعلام لیست خوابگاههای مجاز که از اردیبهشت ماه آغاز شده است در مهر امسال همزمان با شروع ترم تحصیلی جدید به سرانجام رسیده و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام و ممنون از پیگیریهای شما در خصوص اطلاع رسانی این موضوع.
ترا خدا بیخیال نشید تا آخر پیگیر باشید که بالاخره چه کسی پاسخگوست.
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالی بود . حلا من دانشجو کجا بروم
آخرین اخبار