زاهدان،

برداشت سیب گلاب دراستان سیستان و بلوچستان

برداشت سیب گلاب از سطح هفده هکتار از باغات سیستان و بلوچستان، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛از زاهدان؛مهندس دیده ور کارشناس و مسؤل تولیدات گیاهی اداره جهادکشاورزی ظهار داشت:سیب گلاب یکی از میوه های منحصربه فرد در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان فنوج است که همه ساله  برداشت آن در این فصل از سال آغاز میشود و طرفداران زیادی دارد.

وی گفت:شرایط اقلیمی استان سیستان و بلوچستان و برخی از شهرستانها این استان،شرایط را برای رشد درختان سیب گلاب فراهم آورده است که با مطالعه بیشتر بروی اینگونه ازدرختان، میتوان شاهد رونق کشاورزی در این منطقه شد.

این کارشناس جهاد کشاورزی،افزود:در استان سیستان و بلوچستان هفده هکتار ازدرختان سیب گلاب وجود دارد که چهارده هکتار  آن  در شهرستان فنوج است.

مهندس دیده ور عنوان کرد:عملکرد درخت سیب گلاب، ده تن در هکتار است که پیش بینی میشود از سطح هفده هکتارزیر کشت درختان سیب گلاب در استان سیستان و بلوچستان،پانصدوهفتاد تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد:درختان سیب گلاب،در مقابل آفت های کشاورزی بسیار مقاوم است که نیازکمی به کود وسم دارد و محصول آن کاملا ارگانیک بدست می آید.

دیده ور در پایان خاطرنشان کرد:برای  توسعه باغات سیب گلاب در  استان سیستان وبلوچستان،یک واحد نهالستان در شهرستان فنوج ، بمنظور تامین نهال کشاورزان استان،احداث شده است که در آینده ای نزدیک، بیش از پیش شاهد رونق کشاورزی در استان خواهیم بود.

سیب گلاب یکی از میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری است شباهت زیادی با سیب درختی دارد،اما با این تفاوت،اندازه سیب گلاب از سیب درختی کوچکتر است و دلیل نامگذاری آن به سیب گلاب این است که؛در زمان گل دهی وشکوفه دهی، گلهای آن،بسیار خوش بو است و این میوه یکی از زود رس ترین میوه هاست.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: سیب ، گلاب ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار