مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از فراگیر شدن پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران خاص خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه ششمین همایش علمی فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی ایران نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت بیمه در درمان ناباروری گفت: با وجود اینکه درمان ناباروری جزو قانون بیمه‌ همگانی و سازمان‌های بیمه‌گر نیست اما با توجه به سیاست‌های مقام معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت، بخشی از خدمات درمان ناباروری از جمله لاپاراسکوپی، سونوگرافی و جراحی‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی افزود: بخشی از خدمات ناباروری هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که باید این مسائل برطرف شود.

نوربخش در خصوص مشکل اخذ تاییدیه دارو و داروخانه‌های تامین اجتماعی توسط بیمار گفت: هیچ گونه مشکلی برای تأیید دارو در داروخانه‌های تأمین اجتماعی وجود ندارد و این تأییدیه‌ها بدون وقفه و به روز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مشکل مطالبات پزشکان خانواده در استان فارس گفت: در این خصوص مشکلات حقوقی برای وزارت رفاه در نحوه پرداخت وجود دارد که این مشکل در بودجه سال 95 تا حدودی حل می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئله اصلی تخصیص بودجه به پزشکان خانواده از طریق بودجه عمومی است که باید بین سازمان‌های بیمه‌گر توزیع شود.

وی در خصوص الکترونیکی شدن پرونده بیماران خاص گفت: تا دو ماه دیگر پرونده الکترونیک بیماران خاص فراگیر می‌شود و در این خصوص هیچ مشکل حمایتی از داروی بیماران خاص وجود ندارد مگر در مواقعی که داروی مشابه داخلی داشته باشیم.

نوربخش ضمن تاکید بر اینکه بیمه دانش‌آموزان استثنایی به تأمین اجتماعی مربوط نمی‌شود، گفت: قوانین تامین اجتماعی مشخص است و به دو صورت بیمه اجباری، تابع قانون کار و بیمه مشاغل آزاد صورت می‌گیرد بنابراین دانش‌آموزان استثنایی باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار