رییس سازمان مدارس غیردولتی از توجه به ارتقای کیفیت مدارس غیردولتی و تعیین الگوهای شهریه بر مبنای قانون مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست خبری این سازمان که امروز در ساختمان علاقمندان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دائمی شدن قانون مدارس غیر دولتی مسائل مهمی را پاسخ داد که ایجاد فرصت هدایت و حمایت برای آموزش و پرورش را فراهم کرد.

در ادامه مجتبی زینی‌زند مدیر کل مدارس غیر دولتی در خصوص شهریه مدارس گفت: در سال‌های گذشته الگوی شهریه وجود نداشت و برخی مدارس مبالغ غیر متعارفی را به خانواده‌ها اعلام می‌کردند اما امسال شهریه مصوب بر اساس هفت سرفصل قانونی مشخص شده که مدارس طبق آن میزان شهریه‌ را اعلام می‌کنند و موظفند پوستر شهریه به همراه مستندات آموزشی را در معرض دید اولیا قرار دهند.

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص فعالیت‌های فوق برنامه عنوان کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های تابستانی در برخی از مدارس اجباری بود ولی از این پس برنامه فعالیت‌های آموزشی باید به آموزش و پرورش ابلاغ شود تا مورد تأیید قرار بگیرد، ستاد نظارت بر ثبت نام و شهریه مسائل مربوط را بررسی می‌کند.

زینی‌زند در ادامه گفت: تیم‌های مدارس غیر دولتی به صورت هفتگی از مدارس بازدید کرده تا کیفیت آموزشی مدارس را کنترل کنند و مشاوران تربیتی و مربیان پرورشی موظف‌اند وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را به اولیا آن‌ها اعلام کنند.

وی در خصوص حداقل و حداکثر شهریه قانونی مدارس غیردولتی بیان کرد: در مقطع ابتدایی 31 ساعت ارائه درسی در نظر گرفته شده که 25 ساعت برنامه مصوب و 6 ساعت فوق برنامه آموزشی است، حداقل شهریه دریافتی 2 میلیون و 290 هزار تومان؛ حداکثر شهریه دریافتی 5 میلیون و 590 هزار تومان است.

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی گفت: در مقطع متوسطه دوم 42 ساعت آموزشی در نظر گرفته شده که 34 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 8 ساعت آن فوق برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است، حداقل مبلغ دریافتی 3 میلیون و 780 هزار تومان و حداکثر مبلغ دریافتی 8 میلیون 419 تومان پیش‌بینی شده و در مقطع پیش‌دانشگاهی 40 ساعت آموزشی در نظر گرفته شده که 16 ساعت آن مختص فوق برنامه‌های آموزشی است، حداقل مبلغ دریافتی 4 میلیون و 725 هزار تومان و حداکثر مبلغ دریافتی 10 میلیون و 524 هزار تومان است که تمام شهریه‌های در نظر گرفته شده طبق سر فصل‌های الگوی شهریه تعیین شده است.

زینی‌زند در خصوص نظارت و بازرسی مدارس غیر دولتی اظهار داشت: امسال برخورد با مدارس متخلف سختگیرانه‌تر است، لغو ابلاغ، توقف موقت و تذکر کتبی از جمله این برخورد است، چنانچه تذکر مجددا تکرار شود لغو مدیریت را به دنبال دارد.

گرد در خصوص الگوی شهریه تصریح کرد: نوع معلمان، مدرک تحصیلی، حقوق معلم و فضا از جمله عواملی است که در تعیین الگوی شهریه به آن توجه شده در این باره مدارس نیز موظف‌اند به تعهدات آموزشی و پرورشی عمل کنند، چنانچه بر خلاف آن بود اولیا می‌توانند نسبت به استرداد شهریه اقدام کنند.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی در خصوص توسعه این مدارس گفت: توسعه مدارس غیر دولتی باید هدفمند و الگو‌پذیر باشد، مشارکت‌های عمومی و خصوصی در این قسمت مطرح است که هم اوج هزینه دولت و هم اوج هزینه خانواده ها را کاهش داده و در عین حال نیز آموزش را مورد حمایت قرار می‌دهد، هم‌اکنون با نظارت شورای مرکزی و دائمی شدن مدارس غیر دولتی ارتقای کیفیت را شاهد هستیم.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
به نظر من شهریه مدارس بر اساس تعداد دانش آموزان برترشون در آزمونهای کشوری باید تعیین بشه
آخرین اخبار