رئیس جمهور گفت :دولت یازدهم برای تقویت قوای مسلح کشور عزم جدی دارد زیرا معتقد است قدرت دفاعی کشور ضامن توسعه و امنیت کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، روحانی در ادامه سخنان خود در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: باید به دور از فضا سازی و جار و جنجال برای توسعه کشور گام برداریم.

رئیس جمهور گفت: باید با پرهیز از شعار، به دنبال تقویت اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم .

وی پایه اصلی اقتدار کشور را تولید داخلی دانست و گفت :درکنار تولید علم باید به فکر انتقال فناوری جدید از خارج باشیم تا گامهای توسعه را بلندتر برداریم .

وی افزود :حتی در بحث هسته ای ، ما برای دست یافتن به علم غنی سازی اورانیوم در سال 67 اولین سانتریفیوژ را از خارج به دست آوردیم و با مطالعه روی آن به علم غنی سازی دست یافتیم اما با اتکای به توانمندی دانشمندان خود آنرا توسعه دادیم و اگر این کار را نمی کردیم وقت زیادی صرف دست یافتن به مبانی این علم می شد.

رئیس جمهور همچنین از درخواست استاندار کرمان برای افزایش اختیارات اجرایی استانداران حمایت کرد و گفت :تمرکز امور اجرایی در پایتخت، باعث تراکم نابجای کارها است و روند توسعه را کند میکند و ما باید با استفاده از تجارب جهانی به انی سمت حرکت کنیم.

وی خواستار تعادل بخشی میان استانهای کشور از نظربودجه و امکانات شد و گفت: در داخل استانها هم باید مناطق مختلف به کمک یکدیگر بروند تا توسعه فراگیر و عادلانه محقق شود .
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار