روزی برای خوزستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، با حضور جمعی از اهالی قلم، شاعران و نویسندگان خوزستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در ابتدای این آیین همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد این جلسه که به مناسبت نمایشگاه کتاب برپا شده است برای تجلیل و تقدیر و یادآوری توانایی هنرمندان و اهالی فرهنگ است که در دیگر حوزه ها فعال هستند است.

وی با بیان این که توسعه فرهنگی پایه توسعه استان است افزود:امیدوارم به استان خوزستان توجه بیشتر شود چراکه هر چه  به توسعه فرهنگی توجه بیشتری شود توسعه اجتماعی و اقتصادی ما نیز بیشتر خواهد بود.

قنواتی توضیح داد:استان خوزستان در طول  زمان و تمدن های مختلف نشان داده که دارای تاریخی کهن و دیرپا است علاوه بر این در تاریخ معاصر نیز این استان به ویژه در حوزه هایی مانند ادبیات، شعر ، داستان، مسایل دینی و مذهبی و هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقوام مختلفی ساکن این استان هستند و از فرهنگ های متنوعی برخوردار است اما اشتراکات و پیوندهای مهمی همه مردم را گرد  هم نگه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  گفت: در حوزه ادبیات افراد تاثیر گذار و بزرگان بسیاری در سطح کشور داشته ایم که خوزستانی بودند. نسل کنونی و جوان نیز در حال طی کردن این مسیر است و امیدوارم خلاءهایی که در بخش ادبیات وجود دارد برطرف شود.

او ادامه داد:استعدادهای بسیاری در استان خوزستان هست که ناشناخته مانده اند و مردم ما با  آنها آشنایی ندارند.امسال قرار است کاری کنیم تا به شناخت‌نامه مکتوبی دست پیدا کنیم که سنگ بنای بسیاری از کارهای مطالعاتی  است. از همه هنرمندان و فرهیختگان دعوت میکنم  برای جمع آوری آن به ما کمک کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.