استاندار خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت همجواری با مرز در توسعه شهرستان درگز تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری درگز، با اشاره به ظرفیت های این شهرستان، گفت: درگز به دلیل دارا بودن مزیت مرز از اهمیت ویژه ای در حوزه صادرات برخوردار است که با فعالتر شدن گمرک لطف آباد می توان زمینه را برای افزایش تعاملات اقتصادی استان فراهم کند.
وی افزود: درگز در زمینه تولید موادغذایی و محصولات کشاورزی ارگانیک از جمله گیاهان دارویی، گندم و برنج نیز دارای مزیت های منحصربه فردی است.
استاندار خراسان رضوی ظرفیت های گردشگری و طبیعت زیبای شهرستان را از دیگر قابلیت های درگز برشمرد و اظهار داشت: باید با معرفی هرچه بیشتر جاذبه های طبیعی زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را در منطقه فراهم کرد.
رشیدیان خاطر نشان کرد: بدین ترتیب زمینه برای ایجاد مشاغل جدید در این حوزه و افزایش ضریب ماندگاری مسافران در استان فراهم می شود.
وی با بیان اینکه طرح گازسانی به روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان دردستورکار قرار دارد، تصریح کرد: همچنین بهسازی راه های روستایی و توسعه شبکه های آبرسانی نیز از دیگر طرح های در حال پیگیری شهرستان است.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم استفاده از روش های نوین آبیاری و مکانیزه کردن کشاورزی برای کاهش مصرف آب تاکید کرد.
رشیدیان به برنامه های دولت برای حمایت از اشتغال در روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت وام های قرض الحسنه توسط صندوق کارآفرینی امید، ایجاد تعاونی های روستایی و طرح حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله اصلی ترین اقدامات دولت یازدهم برای حمایت از روستاییان است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: تسریع در روند مراحل ساخت تونل های الله اکبر و گل خندان که به ترتیب درگز را به مشهد و لطف آباد متصل می کند، در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز ضروری است.
وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در نظام سلامت، گفت: در همین راستا تسریع در روند تجهیز بیمارستان شهرستان در حال پیگیری است.
افتتاح کارخانه تمام اتوماتیک شالی کوبی ازبرنامه های استاندار در سفر به درگز بود.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار