با هدف معرفی جاذبه های فرهنگی ، طبیعی ، مذهبی و تسهیل در دسترسی گردشگران به اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان ، 9 مسیر گردشگری روستایی (طبیعت گردی – فرهنگی و زیارتی ) توسط اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان درگز مشخص و معرفي شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری درگز افزود: مسیرهای طراحی شده در قالب 9 مسیر و در کل سطح شهرستان پیش بینی شده است که شامل : 1- مسیر درونگر – کلاته چنار 2- مسیر شهرستانه – نوخندان 3- مسیر منطقه نمونه گردشگری (چهلمیر) 4- مسیر درگز –بندیان 5- مسیر منطقه تجاری ،مذهبی لطف آباد و شیلگان 6- مسیر گردشگری زنگلانلو 7- مسیرگردشگری تیرگان – کلات 8- مسیر گردشگری چاپشلو – داغدار 9 - مسیر گردشگری کماس – میانکوه می باشد.

مددی افزود: این مسیر ها همراه با معرفی جاذبه های تاریخی – مذهبی و اماکن اقامتی – پذیرای و صنایع دستی و سوغات منطقه و جشن ها و مراسمات خاص بومی محلی و ..... جانمایی و مشخص گردید تا مسافران و گردشگران بتوانند به راحتی و با شناخت کامل از منطقه و هدفمند از جاذبه های گردشگری شهرستان بهره مند گردند.

وی گفت: امروزه تبلیغات و معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی نقش اصلی را درتوسعه پایدار و جذب گردشگر در صنعت گردشگری ایفا می کند بنابراین لازم است اطلاعات دقیق و آماری از پتانسیلهای صنعت گردشگری داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی و چشم اندازی روشن داشته باشیم.

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری درگز ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه مسیرهای طراحی شده در همه بخشها و درکل سطح شهرستان پراکنده می باشد ، شاهد رونق صنعت گردشگری در کل شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.