شهردار کرمان از انتقال پایانه اتوبوسرانی میدان آزادی به چهارراه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی بابایی در جلسه شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ضرورت ایجاد پایانه‌های اتوبوسرانی در شهر کرمان افزود: یک هکتار زمین در ضلع شمالی خیابان شهدا برای این منظور در نظر گرفته شده و در کمیسیون ماده پنج مصوب شده؛ ضمن اینکه پایانه اتوبوسرانی میدان آزادی نیز به چهارراه فرهنگیان منتقل می‌شود.

وی افزود: باید فرهنگ ترافیک را اصلاح کنیم تا ساختار شهر زیبا شده و در عین حال ترافیک نیز روان شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه مطالعات طرح جامع ترافیک شهر کرمان در سال 86 آغاز شد، اظهار کرد: در طرح تفصیلی شهر کرمان تغییر چهارراه ولی عصر به تقاطع غیرهمسطح دیده شده بود.

بابایی مردم را مهمترین جزء شهر دانست و افزود: هزینه کرد 100 میلیارد تومان برای ساخت تقاطع غیرهمسطح و رفع مشکل ترافیک، تنها به سبب راحتی و آرامش مردم است و شهرداری تمام توان خود را برای آسایش و رفاه مردم به کار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی فرهنگ شهروندی و ترافیک در کرمان گفت: شهروندان در سال های گذشته برای عبور و مرور در شهر، به هر دلیل از میدان آزادی عبور می کردند، اما امروز به واسطه مسدود شدن این مسیر و ساخت تقاطع غیرهمسطح، از رینگ شهر و مسیرهای جایگزین عبور می کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ ترافیک به گونه ای شکل داده شود که مردم از مسیرهای جایگزین عبور کرده و گره ترافیکی ایجاد نکنند، گفت: وظیفه شهرداری تامین امکانات برای حمل و نقل عمومی در شهر و وظیفه شهروندان احترام به قوانین، توجه به چراغ راهنمایی و رعایت فرهنگ ترافیک است.

بابایی با بیان اینکه تقاطع سه راهی شرف آباد و سه راهی سیلو در حال طراحی است و اجرایی خواهند شد، خاطرنشان کرد: تمامی تقاطع های غیرهمسطح که مصوب و ابلاغ شده اند، باید اجرا شوند و تقاطع غیرهمسطح چهارراه سمیه نیز باید با حضور کارشناسان ترافیک، مشاوران و اساتید دانشگاه بررسی و جمع بندی شده و سپس تصمیم نهایی در خصوص آن گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی امور شهر باید بر پایه علم و دانش صورت گیرند، گفت: تلاش داریم تمامی بحث های ترافیکی شهر، بازگشایی مسیر و ایجاد تقاطع ها همزمان و در یک راستا انجام شوند.

شهردار کرمان با بیان اینکه اختلاف نظر و سلیقه در همه جا هست، خاطرنشان کرد: تمامی طرح های ترافیکی که در شهر انجام می شوند، از کارگروه و شورای ترافیک عبور کرده و مصوب شده اند و هیچ تصمیمی یک شبه اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: انتقال ، پایانه ، اتوبوس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار