افزایش تولید جوجه یکروزه گوشتی در قوچان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: بیش از 939 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی از ابتدای سال تاکنون در قوچان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی از قوچان علیرضا قدرتی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون939 هزار و صد قطعه جوجه یکروزه گوشتی در کارخانه جوجه کشی شهرستان تولید شده که از این مقدار 288200 قطعه در داخل استان و 650900 قطعه به خارج استان فرستاده شده است .

وی خاطر نشان کرد : برای واحدهای پرورش مجوز بهداشتی صادرمی شود که هدف از این کار اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای و توسعه توان نظارت بهداشتی بر واحدهای مرغداری می باشد و همچنین برای حمل مرغ گوشتی ملزم به دریافت مجوز سلامت می باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان افزود: طیور پرورشی بعلت دوره کوتاه پرورش و رسیدن به وزن بالا در این مدت از حساسیت بالایی نسبت به بیماری ها برخوردار بوده، که این خود مستلزم انجام اقدامات و نظارت های بهداشتی ویژه در هر دوره جوجه ریزی میباشد.

علیرضا قدرتی گفت :رعایت نکات قرنطینه ای – بهداشتی در مراکز پرورش، کاهش و کنترل بیماری های عفونی را به همراه داردکه سبب بازدهی و سودآوری در صنعت طیور خواهد داشت.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.