تراز تجاری ایران با بلاروس 75 میلیون دلار بود که مقرر شد این رقم تا دو سال آینده به 250 میلیون دلار برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت مازندران گفت: شرکت های ایرانی در بلاروس قریب به 800 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند که عمده آن مربوط به مرکز لجستیک، دامپروری 10000راسی ، مجموعه خط مونتاژ خودروی سمند و مرکز خرید است.

محمد محمد پور عمران با بیان اینکه بلاروس صادرکننده ماشین های معدنی و خودروهای سنگین ، پتاس ومشتقات آن به ایران است افزود: طرح تولید ماشین آلات سنگین معدنی در ایران با همکاری بلاروس از موارد توافق دو کشور است.

وی افزایش صادرات کالاهای ایرانی به بلاروس را یکی دیگر از طرح های مشترک بین دو کشور اعلام کرد و افزود: بلاروس عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا است و هرگونه فعالیت در بلاروس به منزله فعالیت درحوزه اوراسیا بویژه روسیه خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: کشور بلاروس نیازمند محصولات کشاورزی به ویژه میوه و سبزیجات است و با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوایی استان مازندران، زمینه ارتباط تجار مازندرانی در زمینه صادرات به بلاروس فراهم خواهد شد.

وی نقشه راه همکاری بین دو کشور، ایجاد تسهیلات برای شرکت های ایرانی در بلاروس و برقراری روابط بانکی با توجه به رفع تحریم ها علیه هر دو کشور را از دیگر موارد پیش بینی شده در نقشه را ه توسعه همکاری ها خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار